Ferrari vrea să atace piața mașinilor electrice: ce urmează să anunțe

Ferrari vrea să atace piața mașinilor electrice: ce urmează să anunțe

Producătorul de mașini sport urmează să-și dezvăluie mult așteptatul plan de afaceri, îndreptându-se către noua eră a mobilității mai curate, silențioase și electrice.

La nouă luni după ce a preluat postul de top, CEO-ul Ferrari, Benedetto Vigna, este așteptat săptămâna aceasta să explice modul în care compania își va păstra cachetul – și prețurile de top – într-un viitor al mașinilor electrificate.

Producătorul auto urmează să dezvăluie cel mai recent plan de afaceri, îndreptându-se spre noua eră a mobilității mai curate, silențioase și electrice.

Aceasta este o provocare deosebită pentru cei precum Ferrari, care și-a construit marca de-a lungul deceniilor perfecționând motoarele puternice și puternice care îi conduc mașinile.

Un veteran în tehnologie cu 26 de ani de experiență în industria semiconductoarelor, Vigna, care a început la Ferrari în septembrie anul trecut, are sarcina de a îmbina inovația cu tradiția.

„Ar trebui să ne așteptăm la o concentrare clară pe tranziția tehnologică, calificând întrebarea cheie arzătoare, și anume cum va evolua compania în acest nou mediu, nu doar în ceea ce privește portofoliul de produse”, a declarat Marco Santino, partener pentru practica auto la consultanții de management Oliver Wyman.

Ferrari a prezentat deja patru modele hibride și a promis prima sa mașină complet electrică în 2025.

A spus că parteneriatele strategice vor fi esențiale pentru accesarea noilor tehnologii, ținând în același timp sub control cheltuielile de capital.

Se așteaptă ca firma să dezvăluie domeniile relevante pentru noi parteneriate, care s-ar putea dezvolta pe linia unei legături existente cu Yasa din Marea Britanie, acum parte a Mercedes-Benz, care furnizează tehnologii pentru propulsia electrică pentru modelele hibride ale Ferrari.

SUV nou

Vigna a spus la începutul acestui an că Ferrari se va baza pe parteneri pentru a dezvolta combustibili bio și sintetici, care ar putea fi o opțiune ecologică suplimentară alături de tehnologia complet electrică.

Prin anunțarea primului său SUV, Purosangue, pentru lunile următoare, Ferrari se mută, de asemenea, într-un segment de piață profitabil în care activează deja concurenți precum Lamborghini, parte a Grupului Volkswagen.

„O provocare cheie pe termen mediu este de a menține cea mai bună rentabilitate din clasă, susținând în același timp un efort unic în dezvoltarea de noi tehnologii și soluții inovatoare”, a spus Santino.

Pe lângă tehnologia de bază, Vigna are o serie de alte domenii în care ar putea lăsa o amprentă, spun analiștii, inclusiv date și conectivitate, proprietate intelectuală, performanță în sporturile cu motor de Formula 1 și complexitate crescută a producției.

Gama Ferrari a crescut la nouă modele, plus mașini în ediție limitată, în ultimii ani, având în producție modele cu șase, opt, 12 cilindri, hibride și în curând complet electrice.

Investitorii par să păstreze credința. Acțiunile companiei au rămas aproape stabile în ultimele 12 luni, față de o scădere de 18% pentru indicele auto european și o scădere de 13% pentru indicele de lux.

Rivalul Aston Martin a pierdut aproape 70% în aceeași perioadă, în timp ce acțiunile Tesla au fost printre puținele care au depășit performanța Ferrari.

Citește și: