Ferrari Purosangue va fi un monstru: ce își propun italienii pentru noul SUV

Ferrari Purosangue va fi un monstru: ce își propun italienii pentru noul SUV

CEO Benedetto Vigna a spus că V12 este opțiunea potrivită pentru piață, datorită performanței și experienței de condus pe care le-ar putea oferi.

Primul SUV al Ferrari, Purosangue, va fi propulsat de motorul cu 12 cilindri aspirat natural al producătorului auto.

„Am testat mai multe opțiuni, a fost clar că V12, pentru performanța și experiența de condus pe care le putea oferi, era opțiunea potrivită pentru piață”, a declarat Benedetto Vigna.

A spus acesta în timpul prezentării rezultatelor din primul trimestru, care au arătat o creștere cu 12% a câștigurilor sale de bază, deoarece cererea pentru mașinile sale sport a rămas puternică, în ciuda tulburărilor politice globale.

Alegerea de a alimenta Purosangue cu cel mai puternic motor al său marchează o pauză față de strategia recentă a Ferrari, care s-a concentrat pe modelele V8 și V6-hibrid mai puțin poluante, cum ar fi în cazul recentului 296 GTS.

Întrebat dacă Purosangue va primi alte sisteme de propulsie în viitor, Vigna nu a comentat.

Purosangue va concura cu Lamborghini Urus și Bentley Bentayga. Acesta va fi dezvăluit mai târziu în acest an, iar producția va începe înainte de sfârșitul anului. Livrările vor începe anul viitor.

„Nevoia noastră de a păstra exclusivitatea”

SUV-ul este ultimul dintre cele 15 modele incluse în planul de produse Ferrari 2018-2022. Ferrari a prezentat deja patru modele hibride și a promis o mașină complet electrică pentru 2025.

Ferrari nu a dat niciun indiciu despre poziționarea prețului lui Purosangue și nici țintele de vânzări. „Vom ține cont de nevoia noastră de a păstra exclusivitatea”, a spus Vigna. „Nu ne temem de canibalizarea altor modele GT din gama noastră, deoarece există Ferrari-uri diferite pentru clienți diferiți”, a spus el.

Ferrari a livrat 3.251 de mașini în acest trimestru, în creștere cu 17% față de anul precedent. Vânzările pe întregul an pentru 2021 au fost un record de 11.155 de unități.

Vigna a spus că volumul de producție a fabricii Ferrari din Maranello, Italia, este de 15.000 până la 16.000 de unități. Ferrari nu are de gând să investească pentru a-l ridica, a spus el, menționând din nou necesitatea de a păstra exclusivitatea.

Câștigul ajustat înainte de dobândă, impozit, amortizare (EBITDA) al Ferrari a fost de 423 de milioane de euro în perioada ianuarie-martie.

Rezultatul a fost ajutat de colectarea comenzilor în avans pentru Daytona SP3, unul dintre cele mai recente modele Ferrari.

„Aceste rezultate au fost susținute de un aport net de comenzi puternic, care a continuat ferm în primele trei luni ale anului. Astăzi, registrul de comenzi acoperă deja până în 2023 și majoritatea modelelor noastre sunt epuizate”, a spus Vigna.

Ferrari și-a confirmat prognoza pentru anul pe care l-a furnizat în urmă cu trei luni, inclusiv una pentru un EBITDA ajustat între 1,65 miliarde și 1,70 miliarde euro.

Citește și: