Fanii Dacia se îngrămădesc la început de an: nici nu mai așteaptă Rabla 2022

Fanii Dacia se îngrămădesc la început de an: nici nu mai așteaptă Rabla 2022

În timp ce piața auto globală încearcă în continuare să se adapteze la presiunea crizei semiconductoarelor, Dacia pare să înregistreze victorie, după victorie. Nici măcar nu a fost nevoie să înceapă programul Rabla 2022, pentru ca românii să se înghesuie să devină proprietari.

Nici nu a început bine luna martie, iar statisticile referitoare la înmatriculările din februarie, de pe teritoriul României, au ajuns online. Cu această ocazie, vedem că piața auto de pe meleaguri mioritice bate în revenire. Nu am revenit încă la perioada pre-pandemică sau a lunilor de vară din 2021, dar situația este îmbucurătoare, iar trendul, unul optimist.

Februarie în România, din prisma înmatriculărilor

În luna februarie a acestui an, pe teritoriul României, s-a înregistrat un avans de 25% pe zona înmatriculărilor de autoturisme și de 15,34% pe celelalte motorizate, de la tiruri și camioane până la motociclete. În cifre clare, discutăm de 8.616 autoturisme înmatriculate luna trecută pe teritoriul țării, o creștere de aproximativ 2000 comparativ cu luna similară din 2021 sau 24,92%.

Conform datelor făcute publice de DRPCIV, aceasta este o creștere importantă, dar, în mod regretabil, se află sub februarie 2019, dar la nivelul lunii a doua din 2020, când România nu intrase încă în pandemie. Dacă agregăm statisticile pe primele două luni din 2020, piața este cu aproape 40% peste ce vedeam anul trecut în aceeași perioadă sau aproximativ 5000 de mașini în plus.

În mod aproape previzibil, marca cea mai vândută în a doua lună a anului în România a fost Dacia, care a înregistrat un salt spectaculos, de 141,4%. Vestea este cu atât mai bună după ce, în 2021, surprindea cu cifrele extrem de scăzute. Pe locul doi, Hyundai își consolidează poziția de lider al mărcilor de import, cu o creștere de 39%, fiind urmată de Skoda (+8,5%), VW (+26%) și Ford, cu o scădere de 14,5% față de anul trecut, când era liderul mărcilor de import.

Dacă ne uităm la modele specifice, din nou, Dacia face legea în România. Este vorba de Logan, Duster și Sandero, pe primele trei locuri din clasament. Ford Puma este pe patru, un alt autoturism asamblat pe meleaguri mioritice. Pe zona de import, Hyundai Kona s-a situat pe locul 5, Skoda Octavia pe 6, VW T-Roc pe șapte. Urmează Dacia Spring, care și-a epuizat se pare elanul, în așteptarea Programului Rabla, care abia a început în februarie, astfel că efectele sale sunt așteptate abia de luna viitoare și în următoarele luni. Pe zona de second-hand, românii au adus în țară 6832 de autovehicule, în scădere cu 31,2% față de aceeași lună din 2021.