Facebook s-a dus în cap, pentru prima oară: premiera care a speriat investitorii, anunțul lui Zuckerberg

Facebook s-a dus în cap, pentru prima oară: premiera care a speriat investitorii, anunțul lui Zuckerberg

Încă din primul an de activitate, numărul de utilizatori al Facebook s-a aflat în continuă expansiune. Rețeaua socială este un viciu ce continuă să atragă un număr record de utilizatori, până într-un punct.

În 18 ani de activitate, numărul de utilizatori activi al Facebook a crescut constant. Așa a fost dintotdeauna și nu părea că acest trend se va duce vreodată în direcția opusă. Inevitabilul s-a produs însă, iar în cea mai recentă conferință pentru anunțarea rezultatelor financiare, Mark Zuckerberg a confirmat scăderea numărului de utilizatori activi zilnici. La scurt timp după, acțiunile Meta Networks, gigantul din spatele Facebook, Instagram, WhatsApp sau Oculus s-au dus în cap cu aproximativ 20%.

Utilizatorii Facebook au început migrarea

În ultimul trimestru fiscal din 2021, numărul utilizatorilor activi de Facebook a scăzut de la 1,93 miliarde la 1,929 miliarde. În același context, oficialii Meta au confirmat o încetinire a creșterii veniturilor din publicitate, din cauza concurenței venite dinspre TikTok și YouTube. Deși anunțul a venit destul de târziu, la finele zilei de ieri, chiar și după închiderea bursei din New York, acțiunile s-au prăbușit cu 20%, o lovitură fără precedent pentru Mark Zuckerberg. Practic, Facebook este evaluată azi cu 200 de miliarde de dolari mai puțin decât ieri.

În contextul în care scăderea Facebook semnalizează o scădere a interesului și pentru alte rețele de socializare, tot după închiderea bursei, au scăzut acțiunile la Twitter, Snap și Pinterest. Dacă nu era evident pentru cineva, Mark Zuckerberg a confirmat că situația actuală a fost cauzată de utilizatorii tineri care au renunțat la rețeaua socială în favoarea altor platforme.

O parte din lovitura suferită și de alți giganți din industrie a venit de la Apple, odată cu schimbarea politicii de confidențialitate din iOS 15, sistemul de operare preinstalat pe fiecare iPhone. Ca referință, respectivele restricții care au sporit semnificativ intimitatea utilizatorilor au îngreunat personalizarea reclamelor de către Facebook în funcție de ce faci în fiecare colț al internetului. Situația este identică și pe Facebook, iar estimările sunt că se vor reflecta în pierderi de cel puțin 10 miliarde la capitolul încasări pe 2022.

Veniturile totale ale Meta, din care cea mai mare parte provine din publicitate, au crescut la 33,67 miliarde de dolari în această perioadă, depășind cu puțin previziunile pieței, potrivit Mediafax. De asemenea, compania a prognozat venituri cuprinse între 27 și 29 de miliarde de dolari pentru următorul trimestru, ceea ce este mai puțin decât se așteptau analiștii. Pentru viitor, Zuckerberg este optimist că vor da roade investiții pe zona de video și realitate virtuală, metavers.

Citește și: