Elon Musk a dat cărțile pe față: ce părere are despre fabricile Tesla

Elon Musk a dat cărțile pe față: ce părere are despre fabricile Tesla

Fabricile se luptă să crească producția din cauza lipsei de baterii și a problemelor cu porturile din China.

Noile fabrici de mașini ale Tesla de lângă Berlin și Texas „pierd miliarde de dolari” în timp ce se luptă să crească producția din cauza penuriei de baterii și a problemelor cu porturile din China, a declarat recent directorul executiv Elon Musk.

„Atât fabricile din Berlin, cât și din Austin sunt furnale gigantice de bani în acest moment. Este într-adevăr ca un sunet uriaș, care este sunetul banilor în flăcări”, a spus Musk într-un interviu cu Tesla Owners Silicon Valley, un club oficial recunoscut Tesla, din Austin, Texas, pe 31 mai.

Musk a spus că Tesla s-a străduit să crească rapid producția în Austin a modelului Y care utilizează noile celule 4680 ale companiei și un pachet de baterii integrat structural. Pentru a ține pasul cu cererea ridicată pentru mașinile sale, compania a declarat într-o scrisoare din aprilie către acționari că va fabrica și modelul Y cu celule mai vechi 2170 în Austin — dar instrumentele necesare pentru aceasta au rămas blocate în China, a spus Musk.

„Totul va fi rezolvat foarte repede, dar necesită multă atenție și va fi nevoie de mai mult efort pentru a aduce această fabrică la o producție de volum mare decât a fost nevoie pentru a o construi în primul rând”, a spus Musk despre fabrica din Austin.

Probleme și în Europa

Berlinul se află într-o „poziție puțin mai bună”, deoarece Tesla l-a echipat pentru a construi mașini cu celule de 2170, a spus el.

Tesla și-a petrecut ultimii câțiva ani dând prioritate construirii de noi fabrici în diferite locații din lume, pentru a face mai ieftină distribuirea mașinilor pe cele mai mari piețe ale sale.

Lockdown-ul din Shanghai „a fost foarte, foarte dificil”, a spus el. Oprirea a afectat producția de mașini nu numai la fabrica Tesla din Shanghai, ci și la fabrica sa din California, care utilizează unele piese fabricate în China.

„Ultimii doi ani au fost un coșmar absolut de întreruperi ale lanțului de aprovizionare, unul după altul, și nu am ieșit încă din el”, a spus Musk.

Preocuparea copleșitoare a lui Tesla, a spus el, este „cum menținem fabricile în funcțiune, astfel încât să putem plăti oamenii și să nu dăm faliment?”

Musk a declarat la începutul acestei săptămâni că o reducere cu 10% a personalului salariat de la Tesla va avea loc peste trei luni. El a mai spus că o recesiune în SUA este mai probabilă decât nu. Tesla la începutul acestui an a început producția la fabricile din Berlin și Texas, ambele fiind esențiale pentru ambițiile de creștere ale producătorului de mașini electrice de top.

Musk a spus că se aștepta ca Tesla să înceapă producția de camionete electrice Cybertruck, care a fost amânată, la jumătatea anului 2023.

Citește și: