06 apr. 2022 | 11:35

Efectele școlii online în România: cum se simt elevii, cât de mult i-a afectat pandemia

ACTUALITATE
Efectele școlii online în România: cum se simt elevii, cât de mult i-a afectat pandemia

În contextul pandemiei, măsura de a trece învățământul în online a fost luată de aproape toate țările lumii. Astfel, s-a încercat limitarea răspândirii virusului în comunitate. Însă efectele școlii online asupra elevilor nu sunt de neglijat.

Ca rezultat, doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a spun că se simt pregătiți pentru examenele naționale care urmează. Mai mult, 31% dintre copiii din învățământul preuniversitar au spus că au rămas în urmă cu materia școlară, iar aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie. E îngrijorător că majoritatea elevilor din România se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

Potrivit unui sondaj al Organizației Salvați Copiii România, elevii din mediul urban se simt mai triști, obosiți sau singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate. Cam astea sunt rezultatele școlii românești, la capătul a doi ani de restricții, școală online și criză sanitară.

Efectele școlii online asupra elevilor nu sunt de neglijat

”Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la opt și avem șapte ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore”, spune un elev.

Mai mult, aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenți. Astfel, pentru 35% dintre respondenți temele sunt mai grele, iar pentru 12% temele sunt mult mai grele. Cel mai îngrijorător este că în cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparație cu anii școlari anteriori este semnificativ mai mare (53%).

Pe de altă parte, 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, iar doar 31% că au rămas în urmă. De asemenea, 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).

Datele complete ale sondajului Organizației Salvați Copiii România le poți citi aici.