Din ce trăiesc producătorii de film: banii nu vin din sălile de cinema

Din ce trăiesc producătorii de film: banii nu vin din sălile de cinema

Producătorii de film au fost afectați de perioada pandemiei, dar și-au revenit destul de rapid. De ce? Datorită serviciilor de streaming.

Platformele de streaming video precum Netflix, Disney+ sau HBO Max au ajutat foarte mult industria de film. 99,7 miliarde de dolari au câștigat producătorii de filme în 2021, conform raportului anual publicat de MPA (Motion Picture Association). 72 de miliarde de dolari au provenit de la serviciile de streaming video. Per total, cinematografia a generat 21 de miliarde de dolari, iar din vânzarea filmelor pe suport fizic au venit alte 7 miliarde de dolari.

Spre comparație, în 2019, industria de film câștiga 98 de miliarde de dolari din aceleași surse, astfel că 2021, cu cele aproape 100 de miliarde generate, a adus depășirea dificultăților cauzate de pandemie. Înainte de pandemie, cinematografia genera 42 de miliarde de dolari, adică dublu decât a produs anul trecut.

Industria de film, în pandemie

Pe de altă parte, în doi ani, veniturile din streaming au crescut cu peste 36%, de la 46 de miliarde de dolari în 2019. Conform Motion Picture Association, în total, există 1,3 miliarde de abonamente la serviciile de streaming în prezent, ceea ce reprezintă cel mai mare nivel înregistrat până acum.

Da, pandemia globală a crescut cererea pentru aceste servicii de streaming destul de substanțial. Deoarece milioane de companii au fost închise și oamenii au fost forțați să contribuie la prevenirea răspândirii virusului stând acasă, oamenii au apelat la site-uri precum Netflix, Amazon Prime, HBO și Disney + pentru divertisment acasă. Evident, și din cauza faptului că cinematografele n-au mai funcționat.

Cu toate acestea, dintre toate serviciile de streaming menționate mai sus și multe altele, câștigătorul remarcabil dintre toate este Netflix, clasându-se pe locul 16 în topul celor mai bune site-uri din lume. Gigantul de streaming video a adăugat 36 de milioane de noi abonați la serviciul lor în 2020, cu 16 milioane dintre aceștia venind doar în primul trimestru.