Decizie grea pentru Grupul Volkswagen: ce se întâmplă cu producția Audi, Porsche sau Bentley

Decizie grea pentru Grupul Volkswagen: ce se întâmplă cu producția Audi, Porsche sau Bentley

Mașinile electrice emblematice de la Audi, Porsche și Bentley se confruntă cu întârzieri în lansări din cauza problemelor la unitatea Cariad a Grupului VW.

Audi, Porsche și Bentley ar putea fi forțate să întârzie noua gamă de mașini electrice din cauza problemelor continue la filiala de software a grupului Volkswagen, Cariad.

Noul model al Audi, care este dezvoltat în cadrul proiectului Artemis, nu se va lansa acum până în 2027, cu trei ani mai târziu decât era planificat, au declarat surse pentru Automotive News Europe.

Planul Bentley de a vinde doar mașini alimentate cu baterii până în 2030 pare îndoielnic, au mai spus sursele.

Noul Macan electric al Porsche și modelul său parte, Audi Q6 e-tron, sunt, de asemenea, amenințate cu întârzieri. Ambele sunt programate să fie lansate anul viitor.

Cariad este cu mult întârziere în dezvoltarea noului software pentru modele, potrivit unui raport din Automobilwoche.

Proiectul Artemis al Audi ar fi trebuit să lanseze o generație de software 2.0 capabilă de conducere autonomă de nivel 4 hands-off, încă din 2024.

Modele întârziate

Acum, primul vehicul Artemis de producție, numit intern Landjet, va începe abia după sedanul pilot electric Trinity de la Volkswagen, potrivit companiei. VW construiește o nouă fabrică în Wolfsburg pentru a produce Trinity începând cu 2026.

Audi intenționează acum să lanseze un flagship electric, cu nume de cod Landyacht, cu o formă mai înaltă a caroseriei în 2025, dar fără tehnologie de conducere autonomă care ar fi trebuit să ajute marca să contracareze concurența Tesla și rivalii germani BMW și Mercedes-Benz.

În loc de a utiliza software-ul 2.0, este planificată o dezvoltare ulterioară a versiunii intermediare 1.2. Acesta ar fi trebuit să fie finalizat în 2021, dar este departe de a fi gata de lansare.

Audi vrea să înceapă producția de pre-serie a lui Q6 e-tron, viitorul său rival Tesla Model Y, la fabrica sa din Ingolstadt, Germania, la sfârșitul anului. Producția de serie este acum planificată să înceapă în septembrie 2023. „Avem nevoie de software pentru asta acum”, a spus un manager.

Porsche a început deja producția de pre-serie a Macanului electric la fabrica sa din Leipzig, Germania. „Hardware-ul este grozav”, a declarat o sursă Porsche pentru Automobilwoche. „Dar software-ul încă lipsește”.

Cariad va fi eficientizat într-un efort de a accelera ritmul dezvoltării software, a declarat Dirk Hilgenberg, șeful unității, pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung la începutul acestei luni.