Volkswagen calcă pe urmele Mercedes și Tesla: conducerea autonomă este noua provocare

Volkswagen calcă pe urmele Mercedes și Tesla: conducerea autonomă este noua provocare

VW și Bosch au primit permisiunea de la biroul german al cartelurilor să înceapă să dezvolte împreună tehnologie de conducere autonomă.

Grupul Volkswagen și Bosch pot începe să dezvolte împreună tehnologie de conducere automată, a declarat biroul german al cartelurilor, adăugând că va continua să monitorizeze cooperarea companiilor.

„Este sarcina biroului cartelurilor să mențină concurența deja la nivelul cercetării și dezvoltării, deoarece aici sunt puse bazele pentru produsele și piețele viitoare”, a spus șeful biroului Andreas Mundt.

Cooperarea dintre VW și Bosch se încadrează în regulile europene de cercetare și dezvoltare, despre care biroul a spus că a scutit-o de la interdicția cartelului.

Există, de asemenea, câteva alte firme de automobile și IT care lucrează la o tehnologie similară în prezent, a adăugat biroul.

Unitatea de software a VW Cariad și furnizorul Bosch, au anunțat în ianuarie că vor lucra împreună la tehnologia Level-2 pentru a ajunge din urmă cu rivalii Tesla și Mercedes.

Noua tehnologie va fi instalată pe vehiculele Grupului VW începând cu 2023, au spus companiile. Ei vor dezvolta, de asemenea, funcționalități de Nivel 3 pentru conducerea pe autostradă fără mâini.

Deși parteneriatul se concentrează pe sistemele de nivel 2 și de nivel 3, Bosch și Cariad au spus că au convenit, de asemenea, să „examineze posibilitatea unor obiective comune de dezvoltare” pentru tehnologia de auto-conducere completă.

Optimizarea este necesară

Unitatea de software Cariad a Grupului Volkswagen va fi optimizată într-un efort de a accelera ritmul dezvoltării software, a declarat, luni, Dirk Hilgenberg, șeful unității, pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung.

„Timpul deciziilor unanime a trecut, pentru că nu așa obținem cai putere pe drum”, a spus Hilgenberg, adăugând: „Acum am stabilit procese în care rolurile sunt distribuite clar și Cariad este adaptat pentru viteză”.

Cariad, o parte esențială a planurilor Grupului VW de a ajunge din urmă cu Tesla în următorii ani, se confruntă cu dificultăți de ceva vreme, ceea ce a făcut ca proiectele importante să rămână în întârziere și modelele Porsche și Audi să pornească mai târziu.

Pentru viitoarea platformă unificată E3 2.0, „Cariad este pe scaunul șoferului, iar marca VW este pe scaunul pasagerului – cu Audi și Porsche la bord”, a declarat Hilgenberg pentru ziar.

El a adăugat că participațiile vor fi utilizate și mai eficient, inclusiv prin achiziții și participații majoritare.