Dăm mai mulți bani pe aplicații mobile: care e suma imensă cheltuită în “magazinele” online

Dăm mai mulți bani pe aplicații mobile: care e suma imensă cheltuită în “magazinele” online

Cetățenii europeni au chetuit mai mult decât niciodată pe aplicații mobile, anul trecut.

Acest lucru s-a întâmplat în ciuda scăderii numărului de download-uri. Europenii au cheltuit anul trecut 18,3 miliarde de dolari, conform unei analize realizate de Sensor Tower. Analiza a vizat atât App Store, cât și Google Play.

Comparativ cu anul 2020, se înregistrează o creștere cu 22,8% a sumelor date pe micro tranzacții, abonamente și aplicații premium.

Suma uriașă investită de europeni în aplicații mobile anul trecut: 18,3 miliarde de dolari

Cu toate acestea, cheltuielile făcute de europeni reprezintă doar 14% din veniturile globale ale dezvoltatorilor, care, în 2021, au ajuns la 131,6 miliarde de dolari.

App Store aduce mai mulți bani decât Google Play, însă diferența scade. App Store a atras 9,8 miliarde de dolari de la europeni, cu o creștere anuală de 22.5%. Pe de altă parte, Google Play crește cu 23,2% și ajunge la 8,5 miliarde de dolari.

Creșterea investițiilor în aplicații a venit în ciuda faptului că numărul download-urilor a scăzut anul trecut cu 3,9%, oprindu-se la 27,4 miliarde.

Google Play este cel care conduce la capitolul download-uri, magazinul celor de la Google având aici o cotă de 73,7% din toate download-urile înregistrate.

La nivel european, situația stă cam așa: Marea Britanie (3,5 miliarde de dolari), Germania (3,4 miliarde de dolari), Franța (2 miliarde de dolari), Rusia (1,2 miliarde de dolari) și Elveția (0,9 miliarde de dolari). Acestea sunt țările care au cheltuit cel mai mult pe aplicații anul trecut.

În ceea ce privește cea mai descărcată aplicație, aceasta a fost TikTok, iar în Tinder au investit cei mai mulți bani europenii (cu abonamentele sale în care ai mai multe beneficii).

Citește și: