Dacia, unicornul industriei auto: nu te-ai fi așteptat la asta încă din luna ianuarie

Dacia, unicornul industriei auto: nu te-ai fi așteptat la asta încă din luna ianuarie

În contextul crizei de microcipuri și semiconductori, piața auto s-a contractat semnificativ în ultimii ani, iar perioada de dificultăți nu s-a încheiat nici în 2022. Dacia, în mod uimitor, este însă excepția de la regulă.

Piața europeană de autoturisme, în ianuarie 2022, s-a reflectat în vânzări de doar 822.423 de unități. În aceeași perioadă, înmatriculările Dacia s-au majorat cu 19,1%, o victorie importantă pentru constructorul autohton. Au mai existat cifre impresionante pe piața de vânzări auto în prima lună a noului an, dar trendul general este de scădere, cu excepția gigantului de la Mioveni.

Dacia, printre excepțiile de la regulă

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile sau ACEA a publicat cea mai recentă ediție a studiului referitor la piața europeană de autoturisme. De această dată, vizate au fost cifrele pe ianuarie 2022. Pe primul loc în clasament se menține grupul Volkswagen cu 173.262 de unități, urmat de Stellantis cu 139.949 de mașini înmatriculate. Renault este pe trei cu 71.349, Hyundai pe patru cu 66.249 de unități, iar Toyota pe cinci cu 57.155 de unități.

Mai importante decât cifrele de mai sus sunt însă tendințele, în ce direcție mergea piața, iar din top cinci, doar Hyundai și Toyota s-au bucurat de o creștere de la o lună la alta. Hyundai continuă să fie o excepție importantă de trendul general al pieței auto cu o creștere de 28,7% față de luna ianuarie a anului trecut. Renault, compania mamă a Dacia, în mod regretabil, a scăzut cu 3,5%.

Revenind însă la performanța Dacia pe plan european, inclusiv statele EFTA și Marea Britanie, constructorul autohton a înregistrat vânzări de 34.150 de unități, o creștere de 19,1% la nivel de volum. În acest context, Dacia se apropie foarte multe de vânzările brandului mamă din grup. Ca referință, Renault a comercializat sub marca proprie doar 42.219 unități. În final, producătorul român a ajuns să dețină 4,2% din piața auto europeană, în creștere de la 3,4% în aceeași perioadă a anului trecut și peste Honda (0,7%), Mazda (1,3%), Nissan (1,9%) sau chiar Seat (2,9%), Citroen (3,2%), Fiat (3,3%) și Opel (4%).

Citește și: