Actualizarea Uber pentru siguranța pasagerilor și a șoferilor: cum te-ar putea ajuta la nevoie

Actualizarea Uber pentru siguranța pasagerilor și a șoferilor: cum te-ar putea ajuta la nevoie

Uber a anunțat câteva upgrade-uri referitoare la instrumentele sale de siguranță. Printre noile funcții se numără o modalitate de a obține ajutor direct de la un agent, prin apel telefonic sau mesaj text.

Agentul poate monitoriza o călătorie, poate rămâne în contact cu utilizatorul pe toată durata și, dacă este necesar, poate contacta autoritățile în numele acestuia. El poate furniza autorităților marca și modelul vehiculului, numărul plăcuței de înmatriculare și locația acestuia prin GPS.

Uber a lansat funcția în Los Angeles, Minnesota și Indiana în 2019. Acum va fi disponibilă în aproape 60% din SUA, inclusiv în New York și în toată California. Compania intenționează să extindă opțiunea în mai multe regiuni în care tehnologia de alertă prin sms este acceptată.

În plus, Uber a reînnoit meniul Safety Toolkit. Există acum pictograme mari care arată toate opțiunile de ajutor disponibile, cum ar fi un buton de urgență.

„Scopul nostru este să eficientizăm accesul și vizibilitatea caracteristicilor critice de siguranță, deoarece în caz de urgență, fiecare secundă contează”, a spus compania.

Uber a introdus Safety Toolkit în 2018, având deja funcții de siguranță care includ opțiunea de a verifica o călătorie cu un cod PIN și de a partaja starea unei călătorii cu prietenii și familia.

Mai bine de 500 de femei au dat Uber în judecată, după ce ar fi fost agresate de șoferi

A oferi călătorilor și șoferilor mai multe opțiuni pentru asistență este o mișcare binevenită, mai ales având în vedere că Uber nu excela la acest capitol. Cel mai recent raport de siguranță al companiei, care a fost publicat în iunie și acoperă 2019 și 2020, notează că 99,9% dintre călătorii s-au încheiat fără un incident de siguranță raportat. Cu toate acestea, au fost raportate 20 de decese „dintr-un total de 19 incidente ce au implicat agresiune fizică”.

Au existat, de asemenea, 3.824 de rapoarte de agresiune sexuală, comparativ cu aproape 6.000 în 2017 și 2018. Compania spune că utilizatorii (pasagerii) au reprezentat partea acuzată în 43% dintre cazuri, în rapoartele de agresiune sexuală din perioada 2019-2020.

În iulie, mai bine 500 de femei au dat în judecată Uber, susținând că au fost atacate de șoferi.

Momentan, funcția nu este disponibilă în România, însă are șanse reale să fie, pe viitor.