Cum copiază YouTube Tiktok: ce e funcția Shorts

Cum copiază YouTube Tiktok: ce e funcția Shorts

YouTube pregătește funcția Shorts și pentru România, iar decizia pare inspirată din modelul TikTok.

Platforma YouTube se pregătește să vină și în România cu funcția Shorts. Deocamdată, e disponibilă doar versiunea beta, dar serviciul a fost deja extins în 26 de țări și va fi disponibil peste tot unde e disponibil YouTube.

Shorts e o funcție inspirată puternic de la TikTok, rețeaua care a popularizat clipurile video de scurtă durată. YouTube îți promite că poți edita mai multe bucăți de video, poți adăuga muzică și poți alege setările de viteză.

YouTube, în moda TikTok

YouTube anunța recent că a pus deoparte 100 de milioane de dolari pentru a-i plăti pe creatorii de conținut care produc videouri virale pentru funcția Shorts. E vorba de un fond pe care platforma îl lansează special pentru cei care vor să aibă succes acolo.

Fondul urmează să fie lansat curând, iar banii vor veni inclusiv în 2022.

Chinezii au popularizat moda clipurilor video în format scurt, iar ideea a fost copiată apoi de mai toată lumea: Reels, de la Instagram, platformă deţinută de Facebook, Spotlight Snapchat şi, acum, Shorts de la YouTube.

Funcția, așa cum îi spune și numele, e dedicată celor care fac videouri scurte, dar cu mare angajament.

YouTube susține că e vorba de o noua modalitate pentru creatori de a se conecta cu audiența lor și, ce-i cel mai important, au nevoie doar de un telefon și fac totul cu funcția dedicată camerei, direct din aplicație. Videourile vor avea cel mult 60 de secunde, în care se pot regăsi mai multe cadre.

Poți adăuga muzică pe fundal, te poți juca cu efecte, poți adăuga text sau poți înregistra în timp real. Videourile sunt în format vertical. Shorts a fost lansată inițial în India și Statele Unite, iar acum e extinsă la nivel global. Rămâne de văzut cum se va impune în rândul tinerilor, pentru că e categoria țintită de cei de la YouTube.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: