Consecințele Brexit, în britanici pe minus: câți au fugit în Franța, au căutat permise de ședere

Consecințele Brexit, în britanici pe minus: câți au fugit în Franța, au căutat permise de ședere

Deși vor mai trece mulți ani până când vom putea cuantifica cu precizie elvețiană toate consecințele Brexit, cea mai recentă urmare este plecarea unui număr record de britanici în Franța.

După Brexit, a devenit din ce în ce mai complicat să călătorești în afara Marii Britanii și, mai mult decât atât, să desfășori o serie de activități de import/export din Regatul Unit. Un detaliu important ține de faptul că, pentru a călători în Franța, cetățenii britanici, după 1 octombrie 2021, au avut nevoie de un permis de ședere, iar numărul celor care s-au îngrămădit să obțină respectivul document a fost fabulos.

Englezii s-au grăbit să ajungă în Franța, după Brexit

În doar câteva luni din 2021, când titlul de ședere a devenit obligatoriu pentru britanicii care au mers în Franța, nu mai puțin de 99.644 de persoane au făcut un efort pentru a obține hârtia cu pricina, aproximativ 100.000 de englezi. Informația a fost confirmată de AFP, după publicarea statisticilor anuale referitoare la imigrație. Chiar și așa, Ministerul de Interne din Franța a confirmat că este vorba de date provizorii, ”ţinând cont de termenul dintre depunerea unei cereri şi eliberarea titlului, unele titluri eliberate în cursul anului nu sunt încă înregistrate în baza naţională de gestiune a titlurilor de şedere”.

Ca să înțelegi un pic mai bine cât de mare este discrepanța de la un an la altul și, implicit, cât de mare a fost efortul britanicilor de a fugi în Franța, în 2020, au fost acordate britanicilor 7686 de permise de ședere. Practic, de 13 ori mai puține. ”Necesitatea pentru britanici de a dispune de un titlu de şedere specific de la 1 octombrie 2021 a dus la un aflux fără precedent de cereri”, a subliniat în ianuarie Ministerul francez de Interne, justificând explozia eliberării de titluri aşa-numite „Brexit”. Este important de reținut că 2020 a fost și primul an al pandemiei, deci oamenii au fost mai sceptici în a călători.

Citește și: