”Clonarea” TikTok, un succes răsunător pentru Facebook, indiferent dacă îți place sau nu

”Clonarea” TikTok, un succes răsunător pentru Facebook, indiferent dacă îți place sau nu

Facebook și Instagram, două companii Meta conduse de Mark Zuckerberg, au devenit cele mai populare din lume printr-un talent deosebit de a fura de la concurență. Cea mai recentă victimă a furtului a fost TikTok, iar practica a funcționat de minune.

Facebook a început de mulți ani să piardă utilizatori, mai ales dintre cei mai tineri. La început, însă, migrau către Instagram, o altă platformă sub aceeași conducere. După ce TikTok a început să crească în popularitate, șefii Meta s-au îngrijorat atât de tare încât au clonat tot ce a fost omenește posibil din funcționalitatea tinerei rețele de socializare. Rezultatul s-a putut vedea în Reels.

A doua funcție furată de la concurență

După ce a copiat cu succes de la Snapchat ideea de Stories sau Instastories, Meta a transformat TikTok în Reels și l-a integrat peste noapte atât în Instagram, cât și în Facebook. Acum, conform statisticilor oficiale, 20% din timpul petrecut de către utilizatori în aplicație este pe Reels, iar procentul nu va face decât să crească în viitor.

Chiar dacă Facebook și-ar fi dorit ca adopția să fie chiar mai accelerată decât atât, compania celebrează deja faptul că afinitatea pentru video face valuri prin nu mai puțin de 50% din totalul de utilizatori ai platformei.

Practic, discutăm de cea mai recentă confirmare a faptului că majoritatea posesorilor de smartphone nu mai vor să citească postări în format text sau să se uite la poze. Accentul în 2022 este pe video, indiferent dacă te afli în tabăra de fani ai acestei tranziții sau în extrema cealaltă.

Chiar dacă să clonezi funcții de la concurență nu ar trebui să fie atât de simplu, iar Zuckerberg a făcut-o de minune în ultimul deceniu, șeful gigantului tot are o problemă. Reels, ”împrumutat de la TikTok” nu se monetizează la această oră la fel de ușor precum Stories, luat de la Snapchat. Până la transformarea lor în bani, un alt aspect este însă important, aceste opțiuni țin oamenii în aplicațiile de mobil Meta. Vor veni și banii.

Citește și: