Cele 7 „minuni”, construite pe vremea lui Ceaușescu, uimesc și acum prin ce au vrut să fie și ce au ajuns
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Constructii-Ceausescu-importante-800x529.jpg)
Cu toate că regimul comunist este unul, în general, de tristă amintire, există și lucruri bune care se pot spune despre acesta, chiar dacă nu prea multe – măcar în spiritul corectitudinii.
Iar atunci când vorbim despre lucrurile bune, făcute în comunism, nu avem cum să nu ne referim la „cele 7 minuni”, după cum vei vedea în cele ce urmează.
Construcții care rezistă și acum și vor rezista mulți ani de-acum încolo
Există șapte construcții realizate în vremea comunismului care, în mod evident, merită menționate, așa că exact asta vom face.
1. Palatul Parlamentului sau așa cum era cunoscut odinioară, Casa Poporului, este cea mai mare clădire folosită în administrație din lume, chiar și la ora actuală. Deopotrivă, este și cea mai scumpă, dar și cea mai grea clădire din lume.
2. Canalul Dunăre-Marea Neagră a început să fie construit în 1949, forța de muncă fiind adunată abuziv din rândul politicienilor și „artistocraților” ce nu s-au pliat pe „credințele” comuniste. A reușit să fie finalizat abia în 1984, după mari încercări anterioare. Ocupă locul 5 în lume, din punct de vedere al lungimii.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Canalul-Dunare-Marea-Neagra-Romania.jpg)
Canalul Dunăre-Marea Neagră
3. Se spune că rețeaua de metrou din București are o lungime considerabil mai mare decât cele din Amsterdam, Praga sau Budapesta. Cu toate că intențiile construirii magistralelor datează încă din 1936, „minunea” s-a întâmplat abia în 1979.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Reteaua-de-metrou-din-Bucuresti.jpg)
Nicolae Ceaușescu a cerut ca toate garniturile să fie 100% românești
4. Construirea barajului Vidraru a început în 1961 și era, la vremea respectivă al optulea din Europa și al douăzecelea din lume, din punct de vedere al domensiunilor.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Barajul-Vidraru.jpg)
Barajul Vidraru
5. Hidrocentrala Porțile de Fier a fost, la vremea respectivă, cea mai mare construcție din nișa sa de pe Dunăre, dar și din țară. În țara noastră, situația a rămas neschimbată.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Hidrocentrala-Portile-de-Fier.jpg)
Hidrocentrala Porțile de Fier
6. Casa Radio și-a început construcția în 1986, însă, din păcate, a rămas neterminată chiar și până în ziua de astăzi. Pe timpuri, comuniștii voiau să o transforme într-un pseudo-muzeu de istorie, lucru care nu s-a mai întâmplat.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/Casa-Radio-Bucuresti-scaled.jpg)
Casa Radio (Foto: Wikipedia)
7. Ultimul, dar nu cel din urmă, este Transfăgărășanul, cel mai lung și mai frumos drum intramontan de la noi din țară în care găsim, de asemenea, și cel mai lung tunel din țara noastră.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2022/08/transfagarasan-scaled.jpg)
Transfagarașan (Foto: Iulia Kelt)