Dacia, Alfa Romeo, Polestar au depășit tendința descendentă de pe cea mai mare piață din Europa luna trecută.
Înmatriculările germane de mașini noi au scăzut cu 18%, la 224.558 în iunie, potrivit datelor publicate de autoritatea de transport auto KBA.
Problemele generate de aprovizionarea cu piese rezultate din războiul din Ucraina și blocarea din China din cauza COVID-19 au dus la disponibilitatea limitată a vehiculelor pentru consumatori pe cea mai mare piață auto din Europa.
Mercedes-Benz, Dacia, Alfa Romeo și Polestar s-au numărat printre mărcile care au raportat creșteri ale vânzărilor luna trecută.
Înmatriculările Polestar au crescut cu 59%, vânzările Dacia au crescut cu 40%, Alfa a crescut cu 19%, iar volumul Mercedes a crescut cu 9,5%.
Tesla mare pierzător al lunii
Marii perdanți ai lunii trecute au inclus Mazda, în scădere cu 50%, Tesla, în scădere cu 35% și Renault și Peugeot, ambele în scădere cu 34%. Volumul celor de la Fiat a scăzut cu 30 la sută, în timp ce Volkswagen a scăzut cu 24 la sută, iar Opel a scăzut cu 18 la sută.
Mai mult, alte nume mari care au pierdut în luna trecută sunt BMW care a avut o scădere de 10%, Audi care a avut o scădere de 13% și Volkswagen care a pierdut 24%.
Nici măcar brandul de lux Porsche nu a avut o lună bună. De altfel constructorul, parte a grupului Volkswagen a înregistrat o scădere de 3,5%.
Despre Jaguar nici nu are sens să discutăm. De altfel, constructorul britanic a înregistrat o scădere de 43%.
Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 3,5% pentru o cotă de piață de 14,4%, în timp ce înmatriculările hibride plug-in au scăzut cu 16% pentru o cotă de 11,7%.
Înmatriculările Polestar pe șase luni au crescut cu 144 la sută, depășind numărul 2 Dacia cu 45 la sută.
În prima jumătate a anului, vânzările pe piața germană au scăzut cu 11%, până la 1,23 milioane.
Analiza completă este disponibilă aici.