Ce spun cifrele despre industria auto: cine este cel mai bine vândut brand

Ce spun cifrele despre industria auto: cine este cel mai bine vândut brand

Provocările fără precedent cu care se confruntă industria auto în 2021 au condus la un rezultat financiar fără precedent pentru majoritatea companiilor din Europa, Statele Unite, Japonia și Coreea de Sud.

Aceasta este prima și poate cea mai surprinzătoare concluzie dintr-un studiu detaliat al rapoartelor financiare de la 19 producători de automobile din întreaga lume.

S-au vândut mai puține mașini decât înainte de pandemie, dar profiturile au crescut în continuare.

Conform declarațiilor financiare de la Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota, și Volkswagen Group, veniturile au totalizat 1,89 trilioane de dolari.

Aceasta este o creștere de 13% față de 2020, dar în scădere cu 6% față de 2019. Interesant, unitățile totale vândute nu au urmat același model.

În 2021, aceste companii au vândut 69,54 milioane de vehicule, ceea ce a fost cu 2% mai mult decât în ​​2020 și cu 14% mai puțin decât în ​​2019. Aceasta înseamnă că producătorii de automobile au crescut prețurile sau au redus discounturile pe parcursul anului.

Această tendință bizară a unităților vândute versus profit se explică parțial prin lipsa de mașini noi disponibile din cauza deficitului de cipuri. Mai puține mașini disponibile, combinate cu o cerere mai mare în urma blocajelor din cauza COVID-19, au condus la creșterea prețurilor.

Ferrari domină industria

Dintre toate mărcile, Ferrari continuă să fie de departe cel mai profitabil producător auto. Marja operațională a crescut de la 21,4% în 2020 la 25,5% anul trecut. Pe baza cifrelor, compania a câștigat 106.078 USD pe unitate vândută în 2021.

Explicația este simplă, compania italiană nu este trasă în jos de modele ieftine, ca în cazul altor companii, și, în același timp, vinde produse extrem de scumpe, cu un adaos comercial extrem de mare.

Pe un loc foarte îndepărtat a fost Tesla, câștigând 6.693 USD per vehicul.

Semnificația cifrelor

În ciuda impactului pandemiei asupra economiilor globale și a problemelor ulterioare ale lanțului de aprovizionare care afectează industria auto, aceste 19 companii au câștigat mai mulți bani decât în ​​2020 și 2019.

Profiturile generate din operațiunile companiilor (venituri totale minus costurile de producție și cheltuielile de vânzare/administrative) s-a ridicat la 143,97 miliarde USD în 2021.

Cu alte cuvinte, pentru fiecare 100 USD de vânzări, aceste companii au reușit să păstreze 7,60 USD în profit.

În schimb, în ​​2020, această cifră era de numai 3,60 USD pentru fiecare 100 USD în vânzări.

Acest lucru reflectă probabil apogeul pandemiei în 2020, deoarece în 2019, profitul operațional a fost de 5,10 USD la 100 USD. Creșterea pare impresionantă și când sunt comparate profiturile totale din exploatare cu numărul total de mașini vândute.