Ce cumpără românii pe internet: comerțul online, în floare

Ce cumpără românii pe internet: comerțul online, în floare

Odată cu pandemia și restricțiile fizice, comerțul online e în floare. Astfel, peste jumătate dintre cumpărătorii români achiziţionează online de cel puţin trei ori pe lună, în timp ce şase din zece clienţi (62%) aleg plata cu cardul.

Așadar, potrivit datelor firmei de curierat Cargus, referitor la obiceiurile de cumpărare, aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziţionează online produse şi servicii o dată pe lună, iar 55% dintre aceştia cumpără cu o frecvenţă mai mare, chiar şi de zece ori pe lună.

În ceea ce privește tipul produselor cumpărate de români de la magazinele online locale şi internaţionale, pe primul loc se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte şi încălţăminte). Apoi, 29% dintre opţiunile consumatorilor, respectiv IT&C, electronice şi electrocasnice (25%). De asemenea, românii cumpără și produse de înfrumuseţare şi îngrijire personală (14%), articole pentru casă şi grădină (12%), în timp ce, din păcate, cărţile reprezintă doar 2% din totalul comenzilor electronice.

Comerțul online a prins teren în România

Tot din acest studiu reiese că 62% dintre respondenţi preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic dintre produsele achiziţionate (sub 3%).

Conform statisticilor, în următorii patru ani, comerțul online va reprezenta până la 15% din totalul vânzărilor din retail. Astfel, trendul este unul pozitiv, deși formatele tradiționale de retail au continuat să se dezvolte, iar consumatorii români doresc în continuare să facă cumpărături offline.

Potrivit analizei companiei de consultanță CBRE, România este pe primul loc în Europa Centrală și de Est la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice. Țara noastră se află pe un trend ascendent în ceea ce privește comerțul electronic pe termen scurt și mediu.

Estimările arată că în următorii patru ani comerțul online va ajunge să reprezinte până la 15% din totalul vânzărilor din retail, un plus de 5 puncte procentuale. Chiar și cu o astfel de creștere există potențial suplimentar, deoarece media în regiunea Europei Centrale și de Est este estimată să atingă un procent de 20% în 2026.