Așa îți dai seama că se îngroapă magazinele tradiționale: ce se întâmplă în România

Așa îți dai seama că se îngroapă magazinele tradiționale: ce se întâmplă în România

Încet, dar sigur, comerțul e acaparat tot mai mult de spațiul digital. De la un an la altul, cumpărăturile online prind tot mai mult teren, în detrimentul magazinelor tradiționale, care se îngroapă chiar sub ochii noștri.

Cele mai recente studii efectuate cu privire la evoluția comerțului online, indică faptul că acesta va atinge, la nivel local, valoarea de 18,4 miliarde de lei, în 2021. Se consemnează, astfel, o creștere cu 5% faţă de anul precedent, când veniturile au depăşit 16 miliarde de lei. Cifrele sunt furnizate de un studiu publicat vineri de specialiștii de la Termene.ro.

Vom spune „adio” magazinelor tradiționale?

Tendința de câțiva ani a pieței comerțului online este de a crește semnificativ și a fura teren în fața magazinelor tradiționale. Actuala criza pandemică a accelerat această tendință, fiind tot mai mare numărul celor ce preferă să-și facă cumpărăturile din fața unui monitor sau unui ecran mobil, decât al celor ce se deplasează, fizic, în magazine.

Cel mai probabil, cred experții, evoluția comerțului online nu se va opri aici, iar provocările existențiale pentru magazinele fizice vor persista, deși încă nu se prevede scenariul în care acestea vor dispărea complet.

Ponderea tranzacţiilor online din totalul vânzărilor din retail va creşte, în acest an, spre 12%, de la 10% cât se înregistrase în 2020, trend susţinut de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline, se arată în studiul citat.

De asemenea, mai relevă datele analizei, profitabilitatea medie a domeniului e-commerce a depăşit 7,3%, dublul anului 2018 (3,7%) şi în creştere de la 5,1%, cât era în anul 2019. Totodată, o profitabilitate de 7,3% arată că, la fiecare 100 lei încasaţi, un antreprenor rămâne cu 7,3 lei pe când profitabilitatea de 3,7% arată că, la fiecare 100 lei, un antreprenor rămâne cu 3,7 lei.

„În ambele cazuri, diferenţa până la valoarea de 100 de lei o reprezintă costurile. Dacă, în medie, rămân cu 7,3 lei pentru fiecare 100 lei încasaţi înseamnă că 92,7 lei reprezintă costurile şi că este nevoie de 13 clienţi bun-platnici care să-mi genereze fiecare cei 7,3 lei profit pentru a putea acoperi pierderile pe care mi le generează un singur client rău-platnic”, se precizează în studiu.

Citește și: