Cât stau românii la televizor, în fiecare zi: ar mai acoperi un loc de muncă cu jumătate de normă

Cât stau românii la televizor, în fiecare zi: ar mai acoperi un loc de muncă cu jumătate de normă

Dacă ai oameni în jurul tău care petrec din ce în ce mai puțin timp la TV sau deloc, aceia sunt excepții. Media în România este îngrijorătoare, când discutăm de divertismentul televizat. Nu ajută nici faptul că cea mai mare parte din timp este petrecută privind reclame la medicamente.

GroupM a realizat în studiu în decembrie 2021 pentru a înțelege obiceiurile legate de televiziune ale românilor. Partea bună este că valorile sunt în scădere, în timp ce din ce în ce mai mulți stau cu ochii pe online. Partea proastă este că românii petrec la ora actuală aproximativ 5 ore pe zi cu ochii în televizor. Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât crește și numărul orelor la TV. Aceasta din urmă este o consecință a sedentarismului exacerbat combinat cu lipsa unui loc de muncă.

Românii și televizorul, o combinație tristă

Dincolo de faptul că petrec cel puțin cinci ore pe zi cu ochii în televizor, un pic trist este faptul că sunt invadați de reclame la medicamente, în mod predominant. Industria farmaceutică face cele mai mari investiții în publicitatea televizată. În privința trendurilor legate de publicitate, de o creștere accelerată în pandemie au beneficiat companiile de pariuri sportive, urmate de platformele de comerț electronic, magazine online.

În urma studiului la scară largă, Group M a ajuns la concluzia că una din patru reclame tv este din industria farmaceutică. În 2020, sumele investite de companiile pharma în televiziuni au crescut cu 18% față de 2019, în timp ce firmele de pariuri sportive au cheltuit cu 119% mai mult decât în 2019 pentru difuzarea reclamelor de către televiziuni.

Una peste alta, românii cu vârste de peste 65 de ani petrec aproximativ 475 de minute pe zi în fața televizorului, în timp ce tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani se pot ”mândri” cu doar 150 de minute pe zi. Pe de altă parte, la capătul celălalt al firului, tot tinerii români sunt cei care petrec șase ore pe zi pe internet. Nici viitorul lor nu este unul foarte strălucitor.

În ceea ce privește consumul de internet, studiul arată că 72% din populația României are acces la internet, cu rate de 40% în mediul rural și 60% în mediul urban.

Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media printre români, 81% dintre utilizatorii de internet având cont de facebook. 32% folosesc Instagram, 13% Snapchat, 12% Pinterest, 10% Linkedin, 8% Twitter și 36% altele.

Dintre platformele cu conținut video, YouTube este lider, cu un procent de 82%, urmat de Netflix – 20%, HBO Go – 12%, Antenaplay – 6%, Amazon Prime – 4% și Voyo 3%. 72% dintre românii cu acces la internet îl folosesc pentru a căuta informații pe Google/Bing, 63% pentru a citi știri, 55% pentru emailuri, 43% pentru a uploada poze/video, 43% pentru a căuta informații despre produse și servicii, 40% pentru mica publicitate, 40% pentru a citi bloguri și 31% pentru a juca jocuri online.

În cazul în care concluziile triste de mai sus nu-ți erau suficiente, merită să ai în vedere că micuții cu vârste între 4 și 11 ani petrec aproape 200 de minute pe zi la televizor, peste 3 ore.