BMW și Ford continuă dezvoltarea: ce se întâmplă cu bateriile din vehicule

BMW și Ford continuă dezvoltarea: ce se întâmplă cu bateriile din vehicule

BMW și Ford vor primi primele baterii cu stare solidă Solid Power de la startup-ul din SUA până la sfârșitul acestui an.

Solid Power, un dezvoltator de baterii cu stare solidă pentru vehicule electrice, își propune să înceapă livrarea celulelor bateriei de pre-producție până la sfârșitul anului pentru testarea de validare de către partenerii BMW și Ford Motor, a spus compania.

Într-un interviu, Doug Campbell, CEO și co-fondator Solid Power, a declarat că firma din Colorado a înființat o linie de producție pilot pentru a furniza mostre de validare producătorilor de automobile, în timp ce caută un partener de producție pentru a începe să-și producă celulele încă din 2026.

Un partener potențial, a spus el, este SK Innovation din Coreea, care construiește fabrici de baterii în joint-venture cu Ford în Tennessee și Kentucky.

„Pe termen lung, nu ne străduim să fim producători de celule”, a spus el.

Campbell a spus că Solid Power are suficientă capacitate de producție pilot pentru a oferi prototipuri de celule de baterie altor producători de vehicule, dar a refuzat să ofere detalii specifice.

Un pas înainte

Compania, care a devenit publică printr-o fuziune inversă în 2021, a atras investiții timpurii de la Hyundai și Samsung, pe lângă Ford și BMW.

Campbell recunoaște concurența intensă în dezvoltarea bateriilor cu stare solidă dintre „băieții mari – grupuri precum Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai și CATL”.

„Ne aflăm într-un spațiu printre o mulțime de jucători foarte proeminenți și credibili”, a spus el.

La fel ca majoritatea acestor companii, celula bateriei Solid Power are un electrolit în stare solidă pe bază de sulfură, mediul prin care ionii de litiu curg între electrozii pozitivi și negativi în timpul încărcării și descărcării.

Celulele bateriei cu electroliți în stare solidă au un risc semnificativ mai mic de a se incendia din cauza scurtcircuitării interne decât cele cu electroliți lichizi.

Campbell a spus că celulele Solid Power, care folosesc în prezent anozi bogați în siliciu și catozi de nichel-cobalt-mangan, au potențialul de a reține mai multă energie – oferind astfel vehiculelor electrice o autonomie mai mare – și costă mai puțin decât bateriile convenționale cu ioni de litiu.

De asemenea, Solid Power și-a proiectat celulele cu stare solidă pentru a fi compatibile cu procesele actuale de fabricație cu ioni de litiu.

Citește și:
Etichete: