BMW oprește producția modelului i3: motivele din spatele deciziei

BMW oprește producția modelului i3: motivele din spatele deciziei

BMW va înceta producția mașinii sale i3 complet electrice în iulie.

Inițial, hatchback-ul compact urma să fie produs la fabrica din Leipzig, Germania, până în 2024, din cauza cererii mari de vehicule electrice. Cu toate acestea, vara trecută a fost luată decizia de a pune capăt producției până în 2022.

BMW a construit aproximativ 250.000 de i3-uri în statul Saxonia din 2013.

Vânzările de hatchback în Europa au crescut cu 4,5%, până la 24.259, potrivit cercetătorului de piață JATO Dynamics, dar volumul i3 este mult sub cel al altor mașini electrice cu baterie. Prin comparație, Volkswagen a vândut 71.252 de unități ale hatchback-ului electric compact ID3, în timp ce vânzările Tesla Model 3, un sedan mai mare, de dimensiuni medii, au crescut cu 63% la 140.421, făcând-o cea mai vândută mașină complet electrică din Europa.

Când a intrat pe piață, i3 a fost considerat revoluționar și un pionier în electromobilitate, chiar dacă vânzările inițiale au fost slabe.

Unul dintre motivele pe care BMW le-a dat pentru decizia de a opri producția a fost că potențialii cumpărători de vehicule electrice compacte sunt interesați de modelele cu mai mult spațiu.

În plus, o mașină electrică nu ar trebui să iasă prea mult în evidență vizual față de mașinile „normale” cu motor cu ardere, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru Automobilwoche.

i3 un proiect prea avansat

Compania speră ca în viitor, clienții să se uite la noul Mini Electric, Mini Countryman complet electric și viitorul iX1 pentru a-și satisface nevoile în segmentul compact.

„Aceste modele au potențialul de a genera vânzări de unități semnificativ mai mari decât a reușit i3-ul”, a spus un purtător de cuvânt al companiei.

Dacă BMW a făcut vreodată bani cu modelul i3 rămâne un secret al companiei. Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management Auto, a estimat costurile de dezvoltare ale „Proiectului i” la peste două miliarde de euro.

„Numai investiția în carbon este aproape de 700 de milioane de euro”, a spus Bratzel. La aceasta s-a adăugat producția extrem de costisitoare și complexă a materialului ultra-ușor pentru structura cadrului i3.

Peter Fintl, expert la firma de consultanță tehnologică Capgemini Engineering, a declarat pentru Automobilwoche că programul i era cu zece ani înaintea timpului său.

„La acea vreme, BMW a fost primul jucător care a gândit holistic la durabilitate și a cercetat tehnologii inovatoare și le-a adus în producția de serie”, a spus el. „Componentele lui i3, precum și know-how-ul, au ajutat la electrizarea altor modele din grup”.

Producția pierdută în Leipzig va fi completată de următoarea generație de Seria 2 Active Tourer, care intră în producție anul acesta. Începând cu 2023, noul Mini Countryman va fi construit la Leipzig ca model hibrid plug-in și complet electric.

Citește și: