Avertismentul lui Elon Musk despre falimentul Tesla: cum a ajuns să aibă probleme financiare

Avertismentul lui Elon Musk despre falimentul Tesla: cum a ajuns să aibă probleme financiare

În ultimii câțiva ani, industria auto globală s-a confruntat cu probleme financiare fără precedent. Printre altele, acestea au fost provocate de scumpirea materiilor prime, întreruperea producției din cauza Covid-19 sau criza de semiconductori. Din aceste motive, avertismentul lui Elon Musk despre un posibil faliment Tesla este mai puțin SF decât ai crede.

Cel mai mare producător de mașini electrice de pe mapamond se confruntă cu pierderi de miliarde de dolari în 2022, din cauza noilor fabrici care nu pot să producă autoturisme atât de repede pe cât și-ar dori și pe cât ar putea să o facă. După cum am menționat și mai sus, acestea au avut de suferit de pe urma restricțiilor din pandemia de coronavirus, care continuă să facă ravagii în China, dar și din cauza problemelor cu furnizorii care nu-și livrează la timp componentele către Tesla. În acest context, Elon Musk este îngrijorat pe bună dreptate.

Cât de mari sunt problemele Tesla, de fapt

”Ultimii doi ani au fost un adevărat coșmar de întreruperi în lanțul de furnizori, una după alta.”, a insistat Elon Musk într-un interviu cu acționarii Tesla. ”Nu am scăpat încă. Aceasta este îngrijorarea noastră principală, cum ținem fabricile operaționale, pentru a putea plăti oamenii și a nu intra în faliment”, a adăugat șeful cel mai mare constructor de automobile cu propulsie electrică de pe mapamond.

În mod previzibil, dacă va exista un faliment Tesla, acesta nu se va produce în viitorul apropiat, având în vedere puterea financiară a lui Elon Musk, cel mai bogat om din lume. Pe de altă parte, constructorul auto tocmai a încheiat cel mai dificil trimestru din punct de vedere financiar al ultimilor doi ani, deci problemele sunt departe de a fi inventate.

Pentru context, fabrica Tesla din Shanghai a fost închisă complet pentru mai multe săptămâni, din cauza carantinei impuse de autoritățile chineze. În plus, fabricile gigantului din Texas și din Germania generează pierderi de câteva miliarde pentru că problemele din lanțul de furnizare nu le permit să scoată mașini pe atât de repede pe cât ar putea să o facă.