Aplicația care “detronează” TikTok: de ce încearcă toate platformele s-o copieze

Aplicația care “detronează” TikTok: de ce încearcă toate platformele s-o copieze

O aplicație franceză de partajare a fotografiilor, veche de doi ani, câștigă cea mai mare formă de lingușire de la titanii rețelelor sociale ai Big Tech: imitația. Iată cum încearcă s-o copieze TikTok.

BeReal, care îi determină pe utilizatori o dată pe zi să facă și să partajeze o fotografie rapidă de oriunde s-ar afla, se află în fruntea topurilor aplicațiilor cu o experiență de social media care acordă prioritate conexiunilor spontane. Aplicația folosește simultan camerele din față și din spate ale telefonului, rezultând o postare care suprapune un selfie pe o imagine a ceea ce ai în față, conform Washington Post.

De asemenea, inspiră imitatorii. Săptămâna aceasta, TikTok a devenit cea mai recentă platformă mare care a încercat să copieze BeReal, anunțând o nouă funcție numită TikTok Now, care va oferi utilizatorilor solicitări zilnice să partajeze fotografii sau videoclipuri scurte, folosind camerele din față și din spate ale telefonului. Mișcarea vine în momentul în care Instagram a confirmat că lucrează la o funcție similară, numită IG Candid Challenges, și la câteva săptămâni după ce Snapchat a debutat propriul mod cu cameră dublă.

TikTok copiază BeReal

Succesul BeReal dezvăluie un apetit în rândul utilizatorilor rețelelor sociale pentru forme de exprimare mai autentice și intime.

„Frica rivalilor este că aceasta devine următorul TikTok”, a spus Mark Shmulik, analist pentru Bernstein.

„Toți s-au străduit să-și lanseze propria versiune, în speranța de a înlătura un concurent înainte ca acesta să devină mainstream”.

Lansată în ianuarie 2020 de fondatorul francez Alexis Barreyat, un fost angajat GoPro, BeReal nu a prins la public imediat, acumulând doar două milioane de descărcări în primii doi ani, mai ales în rândul utilizatorilor francezi, potrivit firmei de analiză Apptopia, care utilizează modele statistice pentru a estima popularitatea aplicațiilor. Cu toate acestea, anul acesta a crescut la aproximativ 56 de milioane de descărcări, Statele Unite devenind piața sa de top. Aplicația sa pentru iOS a fost descărcată de aproximativ 11 milioane de ori numai în august, ceea ce o face cea mai descărcată aplicație nongaming din lume pentru luna respectivă, după calculul Apptopia.