Final de an problematic pentru Volkswagen: cum a reușit Stellantis să învingă grupul german

Final de an problematic pentru Volkswagen: cum a reușit Stellantis să învingă grupul german

Vânzările de mașini de pasageri în Europa au scăzut cu 29 la sută luna trecută, cele mai slabe vânzări înregistrate în această lună, deoarece deficitul de semiconductori a redus oferta de vehicule noi.

Înregistrările în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările Asociației Europene a Liberului Schimb au fost de 798.693, asociația industrială, a anunțat ACEA într-un comunicat.

Hyundai, Kia, Porsche și Smart au înregistrat creșteri ale vânzărilor, în ciuda declinului general al pieței, în timp ce Jaguar și Ford și-au văzut înmatriculările în scădere abruptă.

Scăderea cu 42% a livrărilor a Grupului Volkswagen luna trecută a însemnat că a fost depășit ca cel mai vândut producător auto din Europa de către Stellantis, care a înregistrat o scădere a volumului de 32%. Stellantis a vândut 165.866 de mașini luna trecută, comparativ cu 165.309 de la VW Group.

Grupul VW a întrerupt producția la fabrica sa principală din Wolfsburg, Germania, de multe ori în acest an din cauza lipsei de semiconductori.

Toată industria a fost zguduită

„Ne descurcăm. Încercăm să ne ocupăm de asta”, a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, Herbert Diess, la o conferință la Berlin. „Sper că trecem prin ce e mai rău.”

Grupul VW, ca și alți producători de automobile, acordă prioritate mărcilor și mașinilor sale cele mai profitabile pentru cipuri. Marca Porsche a grupului a crescut vânzările cu 13% în octombrie.

Printre alte mărci ale Grupului VW, Skoda a fost cea mai afectată, cu vânzări în scădere cu 49%. Audi a scăzut cu 46%, în timp ce marca VW și Seat au scăzut ambele cu 40%.

Mărcile Stellantis au înregistrat, de asemenea, scăderi abrupte ale înregistrărilor. Vânzările Alfa Romeo au scăzut cu 46%. Jeep și Lancia au înregistrat vânzări scăzute cu 36 la sută; Peugeot și Opel/Vauxhall au scăzut ambele cu 31 la sută; Citroen a scăzut cu 33 la sută; iar Fiat a scăzut cu 32 la sută.

Hyundai Group a fost grupul nr. 3 din Europa după vânzări, cu înmatriculări în creștere cu 6,7%, până la 86.438, depășind Renault Group, care a înregistrat o scădere de 32%, până la 81.220.

Citește și: