Viața în București, mai scumpă ca niciodată: cu cât s-a scumpit parcarea în 2021, în fiecare sector

Viața în București, mai scumpă ca niciodată: cu cât s-a scumpit parcarea în 2021, în fiecare sector

Nu a fost niciodată ieftin să trăiești în București, dar tinde să fie din ce în ce mai inaccesibil, în parte și din cauza creșterii aferente costurilor de parcare.

​Taxa pentru parcarea de reședință este stabilită prin hotărâre de Consiliu General pentru tot Bucureștiul, iar pentru anul 2021 valoarea ei a fost stabilită în aprilie 2020: 84 lei/an în zona A, 66 lei/an în zona B, 55 lei/an în zona C, 37 lei/an în zona D. Cum este de așteptat, în centrul orașului este mai scump, iar la periferie mai ieftin. În același timp, însă, este important de reținut că sunt și primării de Sector care au stabilit reguli diferite.

De exemplu, la fel ca în alte orașe ale României, în Sectorul 3 se face licitație dacă există mai multe cereri pentru un loc de parcare liber, iar cine oferă mai mult, acela câștigă. Cel mai scump loc de parcare atribuit în sectorul 3 s-a ridicat la 4.000 lei/an, iar o medie la licitație este de 1.000 lei/an. Majoritatea primarilor de Sector din București cer majorarea taxei, până la un maxim de 600 lei/an, pentru a avea fondurile necesare ca să construiască noi parcări, însă este nevoie de o hotărâre a Consiliului General, iar pentru majorarea taxei pentru 2021 aceasta trebuia dată în 2020. Anul acesta se poate aproba doar majorarea taxei începând cu 2022.

Majorărire detaliate mai sus au intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2021, în conformitate cu prevederile Hotărării de Consiliu General nr.139 din 30 aprilie 2020. Ca urmare, valorile taxei pentru utilizarea locurilor de parcare de reședință sunt următoarele: Zona A: 0,23 lei/zi/ vehicul, însemnând 84 de lei/an; Zona B: 0,18 lei/zi/ vehicul, însemnând 66 de lei/an; Zona C: 0,15 lei/zi/vehicul, însemnând 55 de lei/an; Zona D: 0,10 lei/zi/ vehicul, însemnând 37 de lei/an.

Singura excepție de la valorile menționate mai sus este implementată în Sectorul 3 al Capitalei. Acolo, numărul autoturismelor a devenit atât de mare, încât a devenit practică uzuală realizarea unor licitații pentru atribuirea parcărilor de reședință. Dacă există mai multe cereri, se face licitație, conform Hotnews.ro.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: