Schimbări masive în industria navală, pentru binele planetei

Schimbări masive în industria navală, pentru binele planetei

Cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume are planuri îndrăznețe.

Maersk, cea mai cunoscută și importantă companie din sectorul de transport naval, tocmai a plasat o mega comandă în valoare de 1.4 miliarde de USD pentru opt noi nave care sunt propulsate de combustil din carbon-neutru.

Măsura este privită drept cel mai mare pas de a decarboniza industria globală de transport maritim.

De ce este un pas uriaș? Simplu, această industrie este responsabilă pentru 3% din emisiile globale de gaze cu efecte de seră.

Aceste noi nave ar trebui să fie livrate până în 2024, iar ca specificații tehnice acestea pot transporta până la 16.000 de containere. Ca exemplu, nava Ever Given care s-a blocat în Canalul Suez poate transporta 18.300 de containere. Este o diferență dar practic una insignifiantă pentru Maersk care își permite o astfel de micșorare.

Este adevărat că poate că soluția danezilor nu este cea mai bună și ești îndreptățit să întrebi de ce nu sunt construite nave 100% electrice. Răspunsul este foarte simplu, navă de capacitatea celor menționate mai sus ar necesita doar 10.000 de baterii Tesla S85 pe zi…

Având în vedere limităriile tehnologice actuale este de înțeles de ce Maersk a ales varianta combustibilului pe bază de carbon-neutru care este produs din resurse regenerabile.

Alte opțiuni includ amoniul, hidrogenul, GPL-ul, energie nucleară cu toate că fiecare are plusurile și minusurile sale.

Un alt exemplu este comerciantul de comodități, Cargill, care a adăugat vele pe navele sale pentru a se folosi de vânt.

Imaginea de ansamblu

Problema este următoarea. Orice companie care transportă produse peste ocean și cam toate din cele mari fac treaba asta  simt o presiune din partea consumatorilor de a adopta măsuri ecologice în lanțul lor de aprovizionare. Maersk a declarat că mai mult de jumătate din cei 200 de clienți ai săi, inclusiv Amazon și Disney, s-au angajat să reducă emisiile de carbon în lanțurile lor de aprovizionare sau sunt în proces de a face acest lucru.

Așa că, da, noile nave vor fi cu 10-15% mai scumpe, dar danezii sunt de părere că și clienții vor plăti mai mult pentru a polua mai puțin.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: