Legătura ciudată dintre cartofi prăjiți și încălzirea globală: alimentația noastră, o problemă

Legătura ciudată dintre cartofi prăjiți și încălzirea globală: alimentația noastră, o problemă

Pe lista motivelor pentru care schimbările climatice și încălzirea globală au devenit inevitabile și ireversibile se află multe acțiuni ale oamenilor. Nu te-ai aștepta însă să aibă legătură și cu dieta noastră, mai precis, cu ce nu mâncăm suficient.

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon este cea mai importantă provocare cu care se confruntă omenirea în 2021. Din acest motiv, se fac eforturi pentru migrarea către mașini electrice sau hibride și renunțarea la combustibili fosili în favoarea energiei regenerabile. Un alt mod prin care am putea să ajutăm planeta se pare că ține însă de un consum sporit de cartofi prăjiți.

Încălzirea globală și cartofii prăjiți

Un studiu surprinzător publicat de grupul danez A.P. Moller Maersk A/S atrage atenția asupra unei legături ciudate între dieta noastră și schimbările climatice. Ca referință, Maersk este cea mai mare companie de transport maritim din lume și spune că ar folosi biocombustibil pentru a-și propulsa navele, dar nu există suficient ulei de gătit folosit din care să fie fabricat biocombustibilul.

„Biocombustibilul este produs pe bază de ulei de gătit folosit, dar problema este că lumea nu consumă suficienți cartofi prăjiți. Nu putem continua să ne extindem. Dacă ritmul nostru de creștere va continua, vom epuiza uleiul de gătit folosit într-un an sau doi”, a declarat directorul general Soren Skou, potrivit Bloomberg.

La momentul de față, Maersk deține o flotă formată din peste 700 de nave de mare tonaj aflate în circulație în fiecare colț al mapamondului. Acestea consumă anual aproximativ 12 milioane de tone de motorină cu un impact imens asupra mediului înconjurător. Ca să înțelegi mai bine valoarea respectivă, ai în vedere că reprezintă întreaga cantitate de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi.

Compania daneză promite că își va reduce emisiile de CO2 la zero, până în 2050. Pe de altă parte, ulei de gătit deja folosit este mai scump decât uleiul de gătit nou, tocmai pentru că există o cerere uriașă în vederea realizării de biocombustibil, atrage atenția Observator News.

Nu trebuie neglijat nici faptul că Maersk a făcut deja un prim pas către reducerea emisiilor de CO2 și și-a comandat prima navă din lume care nu va emite dioxid de carbon. Din păcate, aceasta ar urma să ajungă în flota grupului danez la mijlocul anului 2023 și va fi echipată cu tehnologie mixtă. Asta înseamnă că va putea funcționa și pe bază de metanol verde, dar și cu motorină, cu un conținut redus de sulf.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: