Sărbătorile românilor, în ritm de pandemie: cât de ambițioase sunt planurile de Crăciun, unde vor petrece

Sărbătorile românilor, în ritm de pandemie: cât de ambițioase sunt planurile de Crăciun, unde vor petrece

Chiar dacă multe dintre restricțiile legate de pandemie s-au ridicat în România, realitatea autohtonă nu remediază și problemele financiare cumulate cu emoția că, în orice moment, un nou val al pandemiei ar putea să ne copleșească.

CEC Bank a realizat un sondaj legat de puterea financiară a românilor în contextul sărbătorilor de Crăciun și, mai ales, a vrut să afle planurile conaționalilor noștri în această perioadă. În mod previzibil, situația nu este foarte roz.

Românii, mai săraci ca niciodată

Nu mai puțin de 92% dintre români atrag atenția asupra faptului că vor petrece sărbătorile acasă, împreună cu familia. Doar 3,5% își doresc să plece în vacanță. Aproximativ 4,6% au în vedere diverse deplasări în oraș.

Conform comunicatului emis de CEC, bugetul mediu pe care românii vor să-l cheltuie cu ocazia sărbătorilor – incluzând cadouri şi masa de Crăciun – este de 1.017 lei, în condiţiile în care 29% dintre respondenţi spun că vor cheltui sub 500 de lei şi doar 4,13% îşi permit să cheltuie de sărbători mai mult de 3.000 de lei. 48% dintre respondenţi spun că îşi vor reduce cheltuielile de sărbători faţă de anul trecut, iar la polul opus doar 18% îşi permit cheltuieli mai mari comparativ cu anul trecut.

Situația este destul de dificilă și dacă ne referim doar la masa de Crăciun. Aproximativ 42,5% dintre români sunt dispuși să cheltuiască mai puțin de 300 de lei pentru respectivul eveniment, în timp ce 33,8% au un buget între 300 și 600 de lei. În final, doar 23,6% alocă un buget mai mare de 600 de lei.

Pe partea de cadouri, cei mai mulți speră se încadreze sub bugetul mediu de 509 lei. Ai intră 65% dintre oameni. Doar 9,5% plănuiesc să cheltuiască mai multe de 1000 de lei. În ceea ce privește bradul de Crăciun, 13% spun că nu vor împodobi un brad în 2021, 56% îl vor folosi pe cel artificial de acum un an, iar 30,5% insistă pe faptul că și-ar cumpăra un brad, cu condiția să nu fie mai scump de 150 de lei.

Citește și: