Românii care au vândut primele chinezării sub brand românesc, pe bursă: performanța surprinzătoare a Allview

Românii care au vândut primele chinezării sub brand românesc, pe bursă: performanța surprinzătoare a Allview

Allview a avut o creștere impresionantă în ultimele decenii. Deși ai fi crezut că branduirea unor chinezării nu reprezintă cel mai bun model de business, compania românească a făcut o treabă impresionantă în țara noastră și tocmai a început să fie tranzacționată la bursă.

Visual Fan, compania din spatele produselor Allview a ajuns pe bursă la o evaluare de peste 150 de milioane de lei. Din acest moment, ținta pe termen lung este obținerea primei poziții pe piața de smart TV, dar și dobândirea unui interes pentru creșterea capitălizării, prin emiterea anuală de acțiuni gratuite.

Acțiunile societății Visual Fan au debutat pe piața AeRO, unde, după 2 ore de tranzacționare, s-au stabilizat la prețul plasamentului privat premergător listării. Indicator P/E de 17 raportat la câștigul estimat pentru anul în curs, atrage atenția Profit.ro.

Acțiunile Visual Fan, de interes pentru pasionații de tehnologie

Investitorii curioși de telefoane mobile, tablete și televizoare pot investi pe piața AeRo de la BVB în acțiunile societății Visual Fan, tranzacționate sub simbolul ALW. Compania cu pricina este cunoscută în mentalul colectiv ca fiind în spatele mărcii Allview.

În prima zi de tranzacționare, compania a generat tranzacții în valoare de 1,92 milioane de lei, până la prânz. Cotația s-a stabilizat în jurul valorii de 140 de lei pe acțiune. În final, s-a ajuns la valoarea de 15,5 milioane de lei pentru capitalizarea companiei, aceeași menționată în procesul de listare, la sfârșitul lunii aprilie.

Ca referință, cotația sa deschis la prețul de 150 lei/acțiune, dar nu a rezistat acpșp decât câteva minute și, după o incursiune la niveluri inferioare prețului plasamentului privat, s-a întors într-o zonă care dau companiei o valoare de piață de 156,24 milioane lei (31,74 milioane euro).

Pandemia a fost foarte productivă pentru Allview. A înregistrat vânzări de aproximativ 405 milioane de lei, pentru un profit net de 23,39 milioane de lei. Chiar dacă brașovenii de la Visual Fan nu se așteaptă la o replicare a acelor valori, speră la un parcurs ascendent al vânzărilor și profitabilității.

”Obiectivul principal este să punem la lucru capitalul atras având în vedere mai multe direcții de dezvoltare pe toate direcțiile de business”, a declarat Lucian Peticilă la evenimentul de listare organizat la deschiderea ședinței de tranzacționare de la Bursa de Valori București, fondator și director general al Visual Fan. ”Pe termen scurt ne propunem să devenim lider de piață pe piața românească de smart TV cu Android TV și cu Google Play. Există toate premisele ca acest lucru să se întâmple”, a continuat acesta, menționând că 20% din achizițiile realizate în baza voucherelor acordate pentru produsele înlocuite au fost pentru TV-uri marca Allview.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: