Rabla 2022, primele detalii: când începe reînnoirea parcului auto din România, planurile autorităților

Rabla 2022, primele detalii: când începe reînnoirea parcului auto din România, planurile autorităților

Rabla 2022 ar putea începe semnificativ mai devreme decât în 2021. Autoritățile române speră ca, prin mărirea bugetului și extinderea perioadei programului, tot mai mulți posesori de mașini vechi să opteze pentru un autoturism nou.

Ministrul Mediului a anunțat în weekend că speră începerea programului Rabla în 2022 de la 1 februarie. Acesta este un prim pas în respectarea condițiilor din PNRR impuse de Bruxelles. În contextul în care țara noastră este cimitirul auto al Europei, autoritățile de la București și-au asumat că până în 2026 vor scoate de străzi nu mai puțin de 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani. 

Rabla 2020, mai aproape decât crezi

Tanczos Barna a făcut anunțul pe Facebook referitor la inițiativele guvernamentale pe 2022 și cele mai importante dintre ele vizează programul Rabla de înnoire a parcului auto. ”Guvernul și-a asumat prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) ca, până în anul 2026, să scoată din circulaţie 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi”.

Deși intenția este lăudabilă, în mod autentic, nu există bani în piață pentru astfel de inițiative. Cei mai mulți români sunt prea săraci să-și schimba mașina. Partea bună este că ministrul Barna are în vedere acest detaliu și a insistat asupra faptului că ținta poate fi atinsă „doar dacă Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor acordă ajutor cetățenilor pentru achiziționarea unor autovehicule mai puțin poluante”.

Oficialul a insistat asupra faptului că trendul de creștere al bugetului din spatele Rabla Clasic și Rabla Plus va continua și în 2022, cum s-a întâmplat și în 2021, când bugetul pentru Clasic s-a dublat, iar celălalt s-a triplat.

Ministrul Tanczos Barna a concluzionat că, în final, va fi acordat un „sprijin semnificativ celor care au intenția să-și schimbe mașinile mai vechi de 15 ani, iar situația lor financiară nu le permite această achiziție. Nu putem privi fără să luăm măsuri la faptul că mașinile vechi, cu motor mare, rămân un simbol al statutului în loc ca oamenii înstăriți să-și schimbe mașinile poluante cu autovehicule prietenoase cu mediul”.

Citește și: