Probleme pentru părintele Dacia: ce anunț trist a făcut Renault

Probleme pentru părintele Dacia: ce anunț trist a făcut Renault

Renault crede că va produce mai puține vehicule anul acesta, din cauza deficitului global de semiconductori.

La începutul lui septembrie, producătorul auto francez estima că va produce cu 220.000 mai puține vehicule în 2021, din cauza problemelor de aprovizionare.

Din păcate, purtătorul de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze informația. La finalul săptămânii, compania va da publicității rezultatele financiare trimestriale.

La Bursa de la Paris acțiunile Renault înregistrau recent un declin de aproximativ 4%.

„Estimările se modifică tot timpul, dar scăderea producției va fi între 300.000 și 400.000 de vehicule”, susține o sursă apropiată grupului francez. Dacă se adeverește această informație, atunci ar fi un declin de cel puțin 8% față de cele 3,75 milioane de vehicule vândute de Renault în 2019, înaintea pandemiei.

Criza nu scade în intensitate

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forțați să reducă ritmul producției din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, companiile auto trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri și obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parțial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. De altfel, ramura spaniolă a companiei a precizat că producătorul intenționează să oprească, până la 61 de zile, producția la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, și până la 40 de zile producția uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Citește și: