27 dec. 2021 | 12:25

Probleme pentru companiile aeriene: ce se întâmplă cu TAROM, Wizz Air și Țiriac Air

ACTUALITATE
Probleme pentru companiile aeriene: ce se întâmplă cu TAROM, Wizz Air și Țiriac Air

Companiile aeriene continuă să aibă probleme, TAROM, Wizz Air și Țiriac Air au fost cele mai afectate.

TAROM și-a triplat anul trecut atât cifra de afaceri, cât și pierderile, care au ajuns la aproape 440 milioane de lei, de la 170 milioane lei în 2019.

O parte din pierderile companiei vor fi acoperite prin banii care vor veni de la stat în 2022.

Statul român, prin Ministerul Transporturilor, deține o participație de 97,22% din TAROM, în timp ce ROMATSA are 1,24% din acțiuni, Compania Națională Aeroporturi București, 1,46%, iar SIF Muntenia, 0,08%.

Filiala locală a Wizz Air și-a adâncit pierderile până la aproape 140 de milioane de lei, plus 71% față de 2019. Compania va beneficia de schema de ajutor de stat finanțată de Consiliul Județean Sibiu, în valoare de aproape 380.000 de euro. În baza contractului, Wizz Air trebuie să asigure minimum două frecvențe săptămânale de la Sibiu, până în noiembrie anul viitor.

Pandemia a creat probleme

„Consiliul Județean Sibiu și compania Wizz Air Hungary Ltd au încheiat la începutul lunii decembrie 2021 contractul de acordare ajutor financiar în baza Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității companiilor aeriene în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, autorizată de Comisia Europeană prin Decizia nr. SA59156, emisă la 20.11.2020″, se arată într-un comunicat de presă transmis de CJ Sibiu.

Wizz Air este a treia companie aeriană care beneficiază de schema de ajutor de stat finanțată de CJ Sibiu, alături de Lufthansa și Austrian Airlines, cu care au fost încheiate contracte în luna iulie, respectiv în luna noiembrie.

A treia companie în clasament cu cele mai mari pierderi în 2020 este Ion Țiriac Air, companie privată de transport aerian înființată în 1997, parte din Țiriac Group.

Afacerea cu avioane a lui Țiriac a suferit pierderi de 70 de milioane de lei în primul an al pandemiei, de 10 ori mai mari față de 2019.

Compania este specializată în transport aerian charter pentru segmentul VIP și corporate și este înregistrată în Cipru, Bebington Investments Limited având o participație de 6,3%, în timp ce Callum Investments Limited, 93,6%, operațiune care a avut loc în 2015.