ING Bank a rezolvat problemele cu aplicația Home’Bank pentru clienții din România

ING Bank a rezolvat problemele cu aplicația Home'Bank pentru clienții din România

Pe 12 martie, ING Bank a avut probleme cu funcționarea aplicației Home’Bank. Situația a fost cu atât mai dificilă, cu cât aceasta a devenit necesară pentru autorizarea plăților online.

Pe platforma cu starea serviciilor sale, ING Bank a transmis pe 12 martie că o parte dintre utilizatorii ING Home’Bank, ING Business, ING Online întâmpină dificultăți în confirmarea platilor online cu cardul în aplicație. Banca a recomandat clienților să confirmi plățile online din Home’Bank varianta desktop (adică aici). Tranzacțiile cu cardul și celelalte servicii ING sunt disponibile în parametri normali.

Situația a fost remediată în după-amiaza zilei de 12 martie. Acum, aplicația ar trebui să funcționeze fără probleme.

De ce aplicația mobilă ING e mai importantă decât până acum

Băncile din România au ajuns să folosească aplicațiile mobile pentru a confirma plățile online. E un mecanism activ din 2021 și presupune limitarea fraudelor și furturilor de bani din conturi.

Odată cu directiva europeană PSD2, au venit și aceste câteva schimbări serioase și în România. În primul rând, securitatea e mai mare. Apoi, poți folosi alte aplicații și să ai acces la datele contului tău bancar.

Pentru confirmare, ai câteva opțiuni la dispoziție: poate fi varianta cu amprenta, FaceID sau metoda de deblocare a telefonului (adică PIN).  La fiecare plată online, primești instant notificare pe telefon și confirmi tranzacția prin metodă de deblocare a telefonului.

A doua cale e introducerea a două parole.

Una e o parolă dinamică primită prin SMS pe numărul de telefon declarat băncii la care se adaugă o parolă statică definită de ține. Opțiunea e disponibilă din ianuarie 2021.

Fiecare bancă a ales o anumită cale. ING Bank, de exemplu, folosește Home’Bank ca să-ți confirmi tranzacțiile. Ai la dispoziție 10 minute pentru confirmare și așa ai mai mult control asupra tranzacțiilor online. Problema apare când aplicația nu-i integral funcțională.

Totuși, nu-i o premieră că o componentă digitală a unei bănci are probleme de funcționare. În cazul ING de acum, măcar ai opțiunea de-a confirma plăți în browser.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: