05 oct. 2021 | 18:35

Plimbări cu mașini autonome fără șofer: unde se întâmplă

ACTUALITATE
Plimbări cu mașini autonome fără șofer: unde se întâmplă

Department of Motor Vehicles (DMV) din California a acordat atât companiei de automobile autonome Waymo, cât și Cruise permisiunea de a oferi plimbări cu autovehiculele publice, dar numai în anumite părți ale statului și în anumite condiții.

Waymo a solicitat un permis de implementare de la DMV în ianuarie, în timp ce Cruise și-a depus cererea în martie. Acum, ambele companii trebuie doar să obțină un permis de desfășurare de la Comisia de Utilități Publice din California, pentru a putea oferi plimbări cu pasageri plătite.

Companiile de vehicule autonome au cerut permise de activitate

Permisul de la DMV pentru Cruise i-ar permite companiei să pună în circulație cinci vehicule autonome fără șofer uman pentru servicii comerciale în părți desemnate din San Francisco. Poate oferi plimbări complet autonome, deoarece a reușit să obțină un permis de pilot fără șofer de la CPUC în iunie. Vehiculele companiei pot transporta pasageri numai între orele 10:00 și 18:00, pot conduce cu o viteză maximă de 50 de kilometri la oră și nu au voie să funcționeze în condiții meteo nefavorabile. E permisă circularea doar pe ploaie sau ceață ușoară.

Pentru permisul lui Waymo, pe de altă parte, se cere companiei să pună șoferi umani la volan. Vehiculele sale pot funcționa în părți desemnate din San Francisco și San Mateo cu o limită de viteză de până la o sută de kilometri la oră. La fel ca vehiculele Cruise, nu sunt permise pe drumuri în condiții meteorologice mai rele decât ploaia ușoară și ceața slabă. Când a solicitat un permis de la DMV, compania a spus că va lansa monovolume hibride precum Chrysler Pacifica și SUV-uri Jaguar I-Pace complet electrice, care vor funcționa non-stop.

După cum informează anunțul DMV, agenția a aprobat până acum trei permise de desfășurare în stat. Prima companie pe care a aprobat-o a fost Nuro, care folosește vehicule autonome pentru a efectua livrări. Deoarece vehiculele lui Nuro nu vor transporta pasageri umani, compania nu a trebuit să obțină un permis de la CPUC pentru a-și începe operațiunile.