Planul Facebook să copieze aplicația virală care a captat întreaga lume

Planul Facebook să copieze aplicația virală care a captat întreaga lume

Clubhouse este o aplicație exclusivistă, fiind un hibrid între apeluri de tip conferință, discuții ca prin radio și serviciul de rețele sociale Houseparty. Ea este foarte la modă în ultimul timp, fiind folosită chiar și de celebrul Elon Musk.

De fapt, Clubhouse este o aplicație pentru socializare și networking, bazată pe discuții audio.

Acum, se pare că Facebook lucrează la propria versiune de Clubhouse. Pentru că de ce nu. Aplicația audio-chat pentru iOS (care este în prezent numai pentru invitații) a explodat săptămâna trecută când Elon Musk a trecut pe la o conversație pe platformă.

De asemenea, și Mark Zuckerberg și-a făcut apariția pentru a discuta pe rețeaua de socializare, așa că, în mod evident, CEO-ul Facebook are un anumit interes pentru Clubhouse.

Facebook „fură” și această aplicație

În discuția pe care Mark Zuckerberg a avut-o în Clubhouse recent, șeful Facebook a vorbit despre un viitor științifico-fantastic în care lucrătorii se „teleportează” în birouri folosind realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (RA).

Utilizatorii Clubhouse pot ascula conversații, interviuri și discuții care au loc între oameni interesanți pe diverse subiecte. Este ca atunci când dai play unui podcast, doar că este o discuție live și are un strat de exclusivitate.

Zuckerberg s-ar putea să nu rămână în aplicație, mai ales dacă Facebook creează un concurent Clubhouse. Potrivit The New York Times, liderii Facebook au cerut dezvoltatorilor să construiască propriul serviciu de chat audio al companiei, despre care se spune că se află în primele etape de dezvoltare.

Desigur, Facebook a observat mereu tendințele tehnologice și a încercat să le urmeze, însă unele nu prea au avut succes. Rețeaua socială are o lungă istorie de “împrumuturi” de la concurenți, de multe ori cu succes, alteori, nu.

Spre exemplu, Instagram Stories au apărut ca o clonă a fotografiilor și videoclipurilor trecătoare ale lui Snapchat. Compania a lansat, de asemenea, versiuni ale TikTok (Instagram Reels) și Zoom (Messenger Rooms) în ultimul an.

Citește și: