Pe fondul pandemiei, românii au devenit mai precauți și dispuși să-și facă tot felul de asigurări

Pe fondul pandemiei, românii au devenit mai precauți și dispuși să-și facă tot felul de asigurări

După aproape doi ani de criză sanitară globală, românii au început să pună mai mult preț pe siguranța lor medicală, motiv pentru care, acum mai mult ca niciodată, prezintă un interes aparte pentru asigurările de sănătate.

Sondajele recent efectuate printre români arată că aceștia sunt mult mai interesați acum de serviciile asiguratorii din domeniul medical. Se pare că pandemia de coronavirus le-a arătat românilor cât de vulnerabilă este viața și cât de subțire este granița dintre aceasta și moarte.

Prin urmare, 2% dintre aceştia spun că sunt mai interesaţi de asigurările de sănătate.

Românii au devenit mai precauți

Potrivit lui Adrian Marin, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), românii noștri acordă mai multă atenție segmentului asigurărilor dedicate sănătății.

„Printr-un barometru UNSAR am constatat interesul în creştere pentru asigurări în 2021 şi anume 42% dintre români spun ca sunt mai interesaţi, ca urmare a pandemiei, de asigurările de sănătate.

În 2020, acest procent era de 28%. 37% s-au uitat acum mai mult la asigurări de locuinţe. În 2020 erau 23%. 30% de asigurări de viaţă pentru şomaj şi preluarea temporară a ratelor. În 2020 erau la nivelul de 23%”, a declarat Adrian Marin.

Totuși, nu doar pentru asigurările de sănătate încep românii să fie din ce în ce mai interesați. Gradul de conștientizare asupra necesității asigurărilor s-a proiectat și asupra altor domenii.

Prin urmare, conform spuselor lui Adrian Marin, 67% dintre respondenți studiilor efectuate pe această temă se tem de o criză economică şi financiară. De asemenea, 62% se tem de incendii şi accidente auto, 56% prevăd ca un risc îmbolnăvirile şi 54% dezastrele naturale.

„Evident, noi trebuie să mapăm aceste lucruri şi, ca industrie, să vedem cum putem să venim şi să acoperim aceste temeri cu un preţ corect”, a explicat preşedintele UNSAR.

„Şi da, suntem într-un moment greu, cu un faliment de renume al unei companii care nu e membru UNSAR. Trebuie să trecem peste asta, trebuie să gestionăm şi sunt toate pârghiile acum să vedem cum vor fi absorbite toate efectele pentru a începe să discutăm şi despre celelalte linii de business: sănătate, viaţă şi multe altele”, a mai adăugat Adrian Marin.

Citește și: