Pe ce dă banii ”noua generație”: nu mai are aspirații de șef, ci de experiențe interesante

Pe ce dă banii ”noua generație”: nu mai are aspirații de șef, ci de experiențe interesante

La prima vedere, niciodată nu a fost mai evidentă decât acum ruptura dintre generații. Tinerii din ziua de azi văd complet altfel un job perfect și preferă să cheltuie bani pe experiențe, în loc de lucruri.

Andreea Voinea este directorul de resurse umane din cadrul BCR și înțelege destul de bine realitatea actuală din piața muncii. Din această poziție, a acordat un interviu celor de la BankingNews și a vorbit despre tinerii din ziua de azi, ”noua generație”.

În mod inevitabil, a atras atenția și asupra impactului pandemiei asupra noii realități în care ne desfășurăm activitatea. ”Cred că ultimul an a fost un test pentru noi, prin care a fost pusă la încercare capacitatea de adaptare la schimbare”, subliniază specialistul de HR.

Din păcate, automatizarea se pare că își va simți efectele și în bănci, iar ”joburile din zonele mai puțin sofisticate din banking” vor dispărea. Pe de altă parte, va crește importanța joburilor cu valoarea adăugată mare, din același segment de piață. Din fericire pentru cei care activează în BCR, compania se pare că face eforturi pentru a nu apela la concedieri. În schimb, a realizat programe de reprofesionalizare pentru proprii angajați, ca să le da posibilitatea de a se plia pe noile cerințe impuse de automatizarea și digitalizarea sectorului bancar.

Interesantă este și viziunea Andreei Voinea asupra bancherului viitorului. ”Bancherul viitorului va fi mai puțin la costum și va procesa mai puține documente. De asemenea, va avea mai mult timp pe care să-l dedice discuțiilor de calitate cu clienții. Va avea abilități de relaționare foarte bune și va fi capabil să se reinventeze permanent. Rămân la ideea pe care am mai susținut-o: business-ul nostru este pentru oameni făcut de oameni. Diferența va fi asigurată de folosirea datelor și a tehnologiei.

Pentru noi, o provocare este că construim un alt ecosistem în care să funcționeze bancherul viitorului, cu mai multă deschidere. În ceea ce privește abilitățile personale, sunt atentă la atitudine, la dorința de a învăța și de a explora lucruri noi, la curiozitatea intelectuală, la versatilitate și la ”digital mindset”, la deschiderea de a face lucrurile diferit în noul context. Ce am trăit noi ca generație nu se mai aplică, ciclurile de inovație sunt din ce în ce mai scurte și trebuie să fii capabil permanent să te adaptezi la noutate. Totul este virtual, recrutăm și asigurăm învățare sută la sută online acum.”, a declarat șeful departamentului de HR din BCR.

În ceea ce privește afinitatea noii generații pentru un loc de muncă în banking, lucrurile sunt destul de clare și se reflectă într-un deficit pe piața forței de muncă. ”Se poate vorbi de un deficit, mai cu seamă pe zona de digital transformation. Bazinul de talente este limitat în această zonă și toate industriile concurează pentru un număr mic de specialiști. Am investit foarte mult în learning. Avem și o academie de IT. Toată lumea licitează pentru acest tip de talent, însă noi nu ne dorim ca partea de remunerare a oamenilor să fie diferențiatorul.

Cred că este mai important să reușești nu neapărat să aduci acești oameni în organizația ta, ci să-i păstrezi un număr de ani, astfel încât să beneficiezi de valoarea pe care ei o pot aduce. Noua generație nu mai are aspirații de ierarhii, se ghidează după ideea de a avea un job interesant de unde să învețe permanent ceva nou. Cumpără experiențe și cumpără proiecte! Nu au astfel de aspirații, nu gândesc în ierarhii, cum erau obișnuite generațiile de până acum. Trebuie să le oferi experiențe interesante.”, este de părere oficialul BCR.

Citește și: