O treime dintr-un an școlar, pierdut: studiul care îți arată cât are de suferit educația copiilor, de fapt

O treime dintr-un an școlar, pierdut: studiul care îți arată cât are de suferit educația copiilor, de fapt

La aproximativ un an de la începerea pandemiei în fiecare colț al mapamondului, avem o evidență mai clară legată de efectele pandemiei asupra educației, iar concluziile sunt îngrijorătoare.

Organizația non-guvernamentală Salvați Copiii (Save the Children) a făcut un efort în ultima perioadă pentru a înțelege un pic mai bine cât de grav este impactul pandemiei asupra educației elevilor. Cât de eficient s-a realizat tranziția la cursuri online și câte lecții s-au pierdut, de fapt.

În final, concluzia a fost una clară și, din păcate, se aplică la nivel global. Copiii au pierdut în medie 74 de zile de învățământ fiecare sau aproximativ o treime dintr-un an școlar, din cauza pandemiei. În același timp, în mod inevitabil, au crescut inegalitățile de șanse. 

„La aproape un an de la declararea oficială a pandemiei, în continuare sute de milioane de copii nu sunt şcolarizaţi”, a atenționat marți într-un comunicat Inger Ashing, director al Save the Children, cerând să se facă o prioritate din revenirea lor în clase, scrie ziarul La Libre Belgique, citat de Rador.

Din aceeași analiză aflăm că, la vârful pandemiei, 91% dintre elevii din întreaga lume nu erau şcolarizaţi. Mai grav este însă alt aspect. Închiderea şcolilor a mărit diferenţa dintre ţările bogate şi ţările sărace, dar şi în interiorul ţărilor, între familiile bogate şi cele sărace, urbane şi rurale, copii refugiaţi sau nu, cu handicap sau fără, subliniază ONG-ul.

Deși situația este mai gravă în România, oficialii Save the Children au atras atenția că, la începutul pandemiei, aproximativ 15 milioane de elevi din SUA, de la școală primară la liceu, nu aveau o conexiune la internet pentru facilitarea cursurilor de la distanță.

Pe de altă parte, copiii care trăiesc în America Latină, în Caraibe şi în Asia de Sud au pierdut aproape de trei ori mai multe zile de şcoală decât copiii din Europa Occidentală, respectiv 110 zile fără şcoală faţă de 38, arată organizaţia de apărare a drepturilor copilului, care se bazează în principal pe datele UNESCO pentru a analiza elemente din 194 de ţări.

Printre consecințele acestei realități din țările sărace se numără o creștere exponențială a minorilor neșcolarizați, un risc mai mare de introducere a copiilor în piața muncii, căsătorie a copiilor și numeroase forme de maltratare, se mai arată în analiza Save the Children.

Cu trei luni înainte de summitul G7 care se va ţine în iunie în Marea Britanie, Save the Children pledează pentru ca „liderii lumii să dea prioritate revenirii copiilor la şcoală în modul cel mai sigur posibil, în special al fetelor”.

”Închiderile prelungite şi repetate ale instituţiilor de învăţământ (…) trebuie să fie făcute în ultimă instanţă şi redeschiderea lor în siguranţă să fie o prioritate”. a menționat directoarea generală a UNESCO, Audrey Azoulay, într-un comunicat. ”Avem nevoie de un plan de relansare substanţial pentru a redeschide şcolile în siguranţă, ţintindu-i pe cei mai săraci”, a mai adăugat ea.
Citește și: