Cum cheltuie Netflix 100 de milioane de dolari de dragul corectitudinii politice

Cum cheltuie Netflix 100 de milioane de dolari de dragul corectitudinii politice

Corectitudinea politică, în jurul căreia s-au iscat multe scandaluri pe internet și nu numai, îi face pe cei de la Netflix să scoată din buzunar o sumă uriașă. Iată pentru ce e prevăzut un buget de 100 de milioane de dolari.

Netflix e un gigant care a reușit să crească și mai tare pe perioada pandemiei. Dar în contextul discuțiilor aprinse legate de discriminare, rasism și instigare la ură, compania se vede nevoită să facă niște mutări. Americanii vor să aloce nu mai puțin de 100 de milioane de dolari pe următorii cinci ani pentru finanțarea organizațiilor care se luptă pentru drepturile comunitățile nereprezentate sau prea puțin reprezentate în filme sau seriale.

E o mutare prin care Netflix caută să arate că sprijină diversitatea.

Netflix alocă 100 de milioane de dolari pentru diversitate

Netflix urmărește să pledeze pentru diversitate în toate producțiile lansate: de la actorii care apar în producție până la regizori, oameni din spatele camerei, producători, scenariști ș.a.m.d. Pentru asta, compania finanțează diverse studii care să arate care-s categoriile care nu-s reprezentate cum trebuie.

Fondul creat de Netflix e intitulat sugestiv – Fund for Creative Equity, iar bugetul de 100 de milioane de dolari e întins pe următorii cinci ani. Astfel, până în 2016, compania promite că vine cu diverse concluzii la fiecare doi ani, pentru a arăta în ce măsură e respectată promisiunea privind diversitatea.

Primul studiu lansat deja pe această temă a cuprins perioada 2018-2019. S-au analizat toate producțiile originale Netflix lansate în cei doi ani și din cei 22 de indicatori luați în calcul (printre care se numără identități rasiale, LGBTQ sau persoane cu dizabilități) 19 au fost respectați. Cu alte cuvinte, persoane din categoriile menționate au făcut parte, sub o formă sau alta, la producțiile analizate.

Se pare că Netflix depune eforturi și pentru a promova mai mult femeile. Studiul a arătat că există egalitate de șanse în rândul acestora și că platforma a început să angajeze mai multe femei și persoane de culoare în calitate de regizori. Pe de altă parte, însă, există grupuri etnice prea puțin reprezentate, cum ar fi LatinX – populație care provine din America Latină.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: