08 oct. 2021 | 17:25

Mazda anunță noi modele: când urmează să ajungă în România

ACTUALITATE
Mazda anunță noi modele: când urmează să ajungă în România

Producătorul japonez Mazda a anunțat planul de extindere a gamei sale de SUV-uri. Printre noutățile care vor fi incluse în noua gama de mașini, electrice și hibride, se numără și modelele CX-60 și CX-80.

CX-60 și CX-80 vor fi puse în vânzare, în Europa, în următorii doi ani, a declarat Mazda într-un comunicat de presă.

SUV-urile vor fi vârful de lance a expansiunii  companiei japoneze pe piața europeană, a spus compania. Acestea vor fi construite pe o platformă nou destinată construcției de vehicule mari și poziționate deasupra actualului CX-5. De asemenea, japonezii tocmai și-au modernizat fabrica Hofu H2 din Japonia pentru a construi vehicule pe noua platformă mare.

Mai mult, producătorul auto a confirmat că va lansa o nouă versiune a crossover-ului său compact MX-30 în prima jumătate a anului 2022. Această versiune va avea o transmisie plug-in în care este incorporat un generator de motor rotativ pentru a oferi mașinii o autonomie mai mare.

O lansare eșuată

MX-30 a fost lansat anul trecut, ca prima mașină complet electrică Mazda, dar modelul a fost criticat pentru că oferă o autonomie de doar 200 km, mult mai mică decât majoritatea concurenților.

Japonezii au vândut 5.740 de unități MX-30, potrivit JATO Dynamics. Vânzările europene totale în primele opt luni au crescut cu 25%, până la 105,480.

Începând cu 2025, compania va introduce, de asemenea, o serie de produse noi pe o nouă platformă dedicată mașinilor electrice.

Producătorul auto intenționează să lanseze trei SUV-uri noi în SUA și pe unele piețe non-europene între 2022 și 2023. Acestea sunt CX-70, CX-90 și CX-50.

CX-50 va folosi aceeași platformă pentru vehicule mici ca Mazda3 și CX-30. Acesta va fi construit la o nouă fabrică americană din Huntsville, Alabama, în care Mazda operează împreună cu partenerul Toyota.

De altfel, Toyota a început să producă crossover-ul compact Corolla Cross la această uzină, care are o capacitate anuală de producție de 300.000 de vehicule, dintre care jumătate pentru Toyota și jumătate pentru Mazda.