Dacia ”fură” de la Mazda, Toyota și Volkswagen: nu te așteptai la așa ceva pe o mașină românească

Dacia ”fură” de la Mazda, Toyota și Volkswagen: nu te așteptai la așa ceva pe o mașină românească

Dacia încearcă să se adapteze la cerințele pieței, să inoveze, să lanseze modele de top atât din prisma tehnologiilor integrate, cât și a motorizării. Dincolo de pașii revoluționari de până acum, uzina de la Mioveni mai are un plan absolut spectaculos.

Pentru prima oară de când există Dacia pe meleaguri mioritice, compania va face saltul la un motor semnificativ mai generos, de 1,8 litri. Mai mult decât, acesta va fi unul cu propulsie hibridă, o altă noutate parcă de neimaginat pentru constructorul românesc. Fără să surprindă pe nimeni, acesta va fi dezvoltat de Renault.

Motorizarea Dacia la care nu se mai aștepta nimeni

Dacia va introduce motoare de 1,8 litri în sistem hibrid. Premiera își va găsi loc în primul rând în viitoarea generație de Duster, dar și pe fratele său mai mare, Bigster. Potrivit datelor obținute de profit.ro, acest tip de motorizare este deja prezent în autoturismele Renault, venind din uzinele francezilor.

În teorie, la ora actuală, găsești un Duster și motor de 2.0 litri, dar acela este creat sub brandul Renault pentru piețele din Rusia și America de Sud. Noul motor de 1.8 litri va fi o premieră pentru dacia în Europa.

Motorizarea hibrid din familia E_Tech va fi prezentă pe generația a treia de Dacia Duster ce ar urma să fie lansată abia în 2024, potrivit informațiilor obținute de publicația L`Argus. Aparent, motorul HR18 va fi prezent deopotrivă pe viitorul model Bigster, menit pentru lansare globală în 2025, cât și modelele Renault care vor ajunge pe piață la momentul respectiv.

Motorul hibrid 1.6 E-Tech va ajunge semnificativ mai repede pe piață. Acesta va debuta în această toamnă la salonul auto IAA de la Munchen într-un crossover menit să înlocuiască Lodgy. Atât acest motor, cât și versiunea de 1,8 litri vor contribui la atingerea țintelor de emisii poluante ale grupului Renault. În final, după cum a atras atenția și șeful grupului Renault, Dacia nu va deveni prea curând un brand electric, dar până în 2025, hibridele de la Mioveni ar trebui să devină destul de comune.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: