Lyft a început cursele cu mașini autonome: unde poți circula fără șofer la volan

Lyft a început cursele cu mașini autonome: unde poți circula fără șofer la volan

Ford se pare că a făcut o treabă foarte bună în a-și crea o flotă de autoturisme autonome, folosind inteligența artificială de la Argo. Din acest motiv, nu este o surpriză că deja au fost băgat în trafic pe Lyft.

Lyft a încheiat un parteneriat cu Ford pentru realizarea de curse în format ride-sharing, la fel ca Uber, dar fără un șofer la volan. Nu este foarte clar câți oameni se simt confortabil într-un autoturism fără șofer, dar important este că această tehnologie există și deja poate fi experimentată de către oricine, cu condiția să te afli în Miami. În acest oraș din Florida, SUA, vor fi introduse inițial creațiile Ford cu Argo AI.

Planul de extindere începe în 2022 cu Austin, Texas. Cel mai probabil, pentru câțiva ani, cel puțin soluția celor de la Ford, va fi testată doar în SUA. Din păcate, deși mașinile vor fi autonome, pentru că discutăm totuși de o perioadă de teste extinse, va exista un șofer de siguranță pe scaunul din față, dar acesta va face tot posibil să nu intervină în manevrarea autoturismului.

Până în 2026, planul Ford este să-și extindă familia de autovehicule cu până la 1000 de exemplare și să le facă disponibile în mai multe colțuri ale lumii, tot prin Lyft.

Lyft și Uber visează la mașini autonome

Ca idee, Lyft visează de mult la astfel de practici, la fel și Uber. S-au făcut și investiții fabuloase în domeniul sistemelor autonome de deplasare pentru mașini, din partea ambelor companii. Până la urmă, însă, ambii giganți și-au dat seama că mai bine lasă acest efort științific și de cercetare pe mâna terților, în brațele creatorilor de autoturisme.

Parteneriatul dintre Lyft și Ford vine după ce anul trecut, partenerul său de autoturisme autonome de la acea vreme, Magna, s-a reorientat. Compania respectivă avea deja câțiva ani investiți în acest segment de piață, dar acum a optat să-și concentreze eforturile pe soluții de conducere semi-autonomă, cu un șofer la volan. Din același spectru de activități, Uber și-a vândut divizia de mașini autonome în decembrie 2020 startupului Aurora, pentru a face economie.

Citește și: