07 iun. 2021 | 13:15

Mașinile fără șofer oferă curse de taxi gratuite: cine și unde se poate bucura de ele

ACTUALITATE
Mașinile fără șofer oferă curse de taxi gratuite: cine și unde se poate bucura de ele

Marii producători din industria auto știu că următorul pas, după electrice, îl reprezintă mașinile fără șofer. Astfel de vehicule autonome oferă deja curse de taxi gratuite.

Autoritățile din California au dat undă verde circulației mașinilor fără șofer pe străzile din statul american. Cei de la Cruise au primit acceptul de a duce pasageri la destinație în vehicule fără șofer, sub forma unor curse de taxi gratuite. E pentru prima dată când autoritățile cu atribuții în domeniu permit așa ceva.

Decizia reprezintă un precedent, un moment de cotitură așteptat de companiile care au investit în tehnologia pe care se bazează mașinile autonome. Un astfel de permis de circulație au primit mai mulți jucători din domeniu, printre care Waymo și alți rivali ai companiei Cruise, dar diferența e că aceștia nu pot transporta deocamdată și pasageri.

Mașinile Cruise pot face asta, chiar dacă acei pasageri transportați cu vehiculele autonome nu pot fi taxați deocamdată.

Curse de taxi gratuite cu mașini fără șofer în California

Compania Cruise, care are în spate gigantul General Motors, insistă că e un pas important, iar decizia poate fi considerată una istorică.

”Pentru a lansa un serviciu comercial pentru pasageri aici, în statul California, e nevoie ca instituțiile abilitate să elibereze permise de circulație. Astăzi suntem onorați că am fost primii care au primit un permis de serviciu autonom fără șofer pentru a testa transportul pasagerilor din California”, arată Prashanthi Raman, reprezentant al companiei.

Autoritățile din California arată, pe site-urile lor, că există companii precum Cruise, Baidu, Waymo și altele care au obținut permisul necesar pentru a efectua teste complete fără șofer. Cu toate acestea, mai au încă un obstacol de depășit înainte de a putea rula un serviciu robotaxi în stat: securizarea unui așa-numit permis de implementare.

În acest moment, doar cei de la Nuro pot opera un serviciu autonom comercial în California. Doar că vehiculele companiei pot fi folosite doar pentru transportul de mărfuri și alte obiecte. Nu au voie să transporte pasageri.

Deocamdată, așa cum spuneam, cursele trebuie să fie oferite gratuit. Dar e doar o chestiune de timp până când companiile pot începe să-i taxeze pe pasageri și să caute, astfel, să-și amortizeze investițiile făcute în ultimii ani în tehnologia în baza căreia funcționează mașinile autonome.