Tot mai multe mașini vechi pe străzile din România: ce rol a avut pandemia în alegerea unui autoturism

Tot mai multe mașini vechi pe străzile din România: ce rol a avut pandemia în alegerea unui autoturism

România are un parc auto învechit și se pare că trendul se păstrează. Datele DRPCIV arată că românii preferă, în continuare, mașinile vechi.

DRPCIV a făcut o analiză a înmatriculărilor pe primele trei luni ale anului și a ajuns la concluzia că românii preferă tot mașini vechi. Astfel, procentul înmatriculărilor din primul trimescu a crescut la 83%, față de 79,4% în primul trimestru al anului trecut.

Pandemia joacă un rol important. Nu mulți români își permit să achiziționeze în această perioadă o mașină nouă. Și atunci mulți se duc tot spre mașinile mai vechi, multe dintre ele importate din afară.

Românii preferă tot mașinile vechi

Datele arată că, dacă în 2021 au intrat în circulație pentru prima dată în România 122.061 de autoturisme, doar 20.762 dintre acestea sunt noi. Restul de 101.299 sunt mașini second-hand.

Deși este normal ca numărul înmatriculărilor de autoturisme de ocazie să fie mai mare decât cel de mașini noi, raportul din România este printre cele mai mari din Europa. Astfel, dacă media se situează în jurul a trei mașini noi pentru una nouă, în România s-a ajuns la înmatriculări de circa cinci mașini de ocazie pentru fiecare autoturism nou.

Cine vrea să cumpere o mașină nouă pentru că are într-adevăr nevoie preferă să amâne momentul în aceste vremuri incerte din punct de vedere economic.

Ce nu s-a schimbat, totuși, în România de ani buni e preferința în funcție de mărci. Cine-și cumpără mașină la mâna a doua merge, de regulă, spre mașinile germane.

În top se află Volkswagen (24.863 unități), Audi (10.051 unități) și BMW (9.898 unități). Pe locurile următoare se află Ford, marcă americană, dar cu divizia europeană stabilită tot în Germania, cu 7.333 unități și Opel (6.814 unități).

Programele Rabla ar putea schimba situația

Programele guvernamentale Rabla și Rabla Plus au fost gândite fix pentru înnoirea parcului auto. Anul acesta, spre exemplu, bugetul e mai mare. Rabla Plus va avea un buget pentru aproximativ 6.600 de maşini electrice noi, dublu față de anul trecut. Totodată, prima de casare pentru Rabla Clasic va crește de la 6.500 la 7.500 lei.

„Am văzut interesul deosebit al cetăţenilor pentru aceste maşini electrice nepoluante. Vrem să vedem cât mai multe maşini electrice pe şoselele din România. Acum doar 1 % din cele care circulă în ţară sunt electrice.”
Barna Tanczos, ministrul Mediului

Banii dați de stat pentru programul Rabla

  • 7.500 de lei pentru maşini cu motoare termice
  • eco bonus 1.500 lei pentru GPL şi emisii reduse
  • eco bonus de 3.000 de lei (cu 500 de lei mai mult față de anul trecut) la achiziția unei mașini hibride
  • 4.500 euro reducere pentru modelele hybrid plug-in
  • 45.000 de lei (9.300 euro) pentru maşinile 100% electrice
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: