Revine taxa auto? Ce planuri are ministrul Mediului pentru șoferii din România

Revine taxa auto? Ce planuri are ministrul Mediului pentru șoferii din România

Ministrul Mediului vorbește, din nou, despre introducerea unei taxe auto. E vorba de un sistem care a modificat în repetate rânduri și chiar a fost declarat ilegal la un moment dat.

Poluarea e una dintre cele mai mari probleme în România și nu numai. Mașinile clasice pe benzină și motorină sunt considerate mari factori de poluare, așa că ministerul Mediului gândește un sistem astfel încât cei care fac rău mediului înconjurător să plătească.

Se vorbește despre reintroducerea taxei auto, dar nu va fi pentru toată lumea. Ideea însă că ”poluatorul plătește” rămâne în picioare, a spus Tanczos Barna, într-un interviu acordat Agerpres.

Revine taxa auto?

Ministrul Mediului insistă că 70% din poluare provine din traficul auto. Doar că e de părere că problema ar trebui tranșată de autoritățile locale. Cu alte cuvinte, în București e nevoie de măsuri mai dure pentru că aerul e extrem de poluat. Într-o localitate din munți nu e aceeași situație.

”Poluarea aerului provine din cele trei, patru surse importante: transport, mobilitate, poluare industrială şi poluarea prin încălzire rezidenţială în anumite perioade (…) accesul cu maşini personale sau să se dezbată şi la nivelul Bucureştiului această posibilitate de introducere a unor tarife, taxe diferenţiate în funcţie de gradul de poluare al fiecărei maşini” – spune Tanczos Barna.

Bani pentru un mediu mai curat

Ministrul crede, însă, că taxa auto nu va fi plătit de toți românii, ci doar de cei care trăiesc în comunități în care gradul de poluare e mare.

”Am propus la nivel naţional o dezbatere în cursul anului 2021 pe această temă. Sper ca aceste dezbateri să aibă loc şi la nivel local, la nivelul acelor oraşe şi municipii, pentru că vorbim de câteva municipii mari unde poluarea este mare. Trebuie să avem tot timpul în vedere acel principiu: „poluatorul plăteşte”. Ar fi anormal ca pentru poluarea din Bucureşti să punem să plătească un cetăţean care locuieşte într-un sat, într-o comună, în vârful muntelui, unde aerul este curat, circulă cu o maşină relativ puţin şi oricum nu poluează cât poluează persoana care zi de zi trebuie să circule zeci de kilometri în Bucureşti sau în jurul Bucureştiului” – adaugă Barna.

Ministrul a amintit și de programele Rabla și Rabla Plus, care vor demara curând și care au rolul de a reînnoi parcul auto cu mașini mai puțin poluante. Bugetul a fost supliment.

”… 7.500 de lei pentru fiecare maşină casată. Am alocat sume în plus pentru maşinile mai puţin poluante, la hibrid am crescut suma de la 2.500 la 3.000 de lei, la surse alternative la GPL şi GNC, de la 1.000 la 1.500 de lei. De asemenea, am dublat bugetul pentru maşinile electrice. Acestea sunt lucruri extrem de importante şi cu siguranţă la sfârşitul lunii aprilie programele vor porni, şi Rabla Clasic, şi Rabla Plus, şi Rabla Electrocasnice, astfel încât să avem la dispoziţie cel puţin opt luni pentru implementare” – a spus ministrul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: