Inteligența artificială de la Facebook revoluționează cum ”vezi” postările

Inteligența artificială de la Facebook revoluționează cum ”vezi” postările

Mecanismele de inteligență artificială de la Facebook sunt mai utile și mai performante ca niciodată, iar o actualizare recentă va face viața semnificativ mai ușoară pentru o anumită categorie de utilizatori.

De cele mai multe ori, când folosești un site web, s-ar putea să uiți că internetul a fost creat și pentru persoane cu o varietate de forme de handicap. Orbi, surzi, muți, persoane fără măini, cu toții ar trebui să aibă acces la același volum de resurse online care oricine altcineva.

Pentru că Facebook are nevoie și de acei utilizatori ca să-și crească baza de date cu informații, tocmai a implementat un mecanism semnificativ mai important menit să descrie conținutul fotografiilor online pentru nevăzători. După cum se poate vedea în imaginea de mai jos, în format scris sau audio, Facebook îți spune cu o precizie surprinzătoare că, în stânga, există 5 persoane într-un cadru, că unii dintre ei cântă la tobe, cel puțin doi poartă pălării și nu numai.

Facebook a început să descrie conținutul imaginilor încă din 2017 pentru nevăzători sau cei cu probleme grave de vedere. Între timp, mecanismul din spate nu a făcut decât să devină mai performant.

În loc să se bazeze pe o combinație inteligență artificială și descrieri umane, Facebook folosește acum miliarde de imagini, hashtag-uri și descrieri ale utilizatorilor de Instagram și Facebook. În final, în loc de cele aproximativ 100 de elemente pe care le identifica la început, lista s-a extins până la aproximativ 1200. Acum poate identifica tipuri de mâncare, nu doar farfurii cu mâncare, monumente importante sau evenimente sociale, precum nunți, chiar și dacă imaginile nu includ neapărat o rochie albă.

Un nou sistem de depistare a obiectelor recunoaște nu doar câți oameni sunt într-un cadru, dar unde sunt amplasați, care-i mai mare, care-i mai mic și nu numai. În mod previzibil, rezultatele nu sunt perfecte de fiecare dată, dar unde lasă loc de interpretare, algoritmul folosește în descriere formulări precum ”ar putea fi”.

facebook ai descriere

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: