Întâi Dacia, acum Daimler: încă un titan al industriei lovit puternic de criza microcipurilor

Întâi Dacia, acum Daimler: încă un titan al industriei lovit puternic de criza microcipurilor

Daimler este alături de Dacia printre producătorii auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri care afectează industria auto.

Cu toate că producătorii de vehicule de pasageri, cum ar fi BMW şi Daimler, pot majora preţurile pentru a compensa pierderile provocate de cipuri, producătorii de camioane nu au această flexibilitate, a explicat directorul general Martin Daum. Totuşi, compania îşi menţine obiectivul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, de la nivelul din 2019, iar tăierile sunt „în derulare”, a adăugat acesta.

„Cu certitudine, livrările vor fi mai scăzute decât am fi putut vinde, iar problema va continua şi în 2022. Este o luptă pentru fiecare cip”, a mai spus oficialul.

Pandemia și criza de semiconductori

Înainte de pandemie, Daimler Trucks & Buses raporta un profit anual de aproximativ două miliarde de euro şi urmează să devină cel mai mare producător global de camioane, după ce acţionarii grupului german Daimler au aprobat un plan care prevede divizarea companiei astfel încât divizia de camioane Daimler Truck va deveni o companie de sine stătătoare, care va fi listată la bursă.

Directorul general al producătorului auto german Daimler, Ola Källenius, avertiza că majorarea cererii pentru semiconductori va provoca dificultăți de aprovizionare industriei auto în 2022 și în 2023.

„Câțiva furnizori de semiconductori s-au referit la probleme structurale în privința cererii. Aceste probleme ar putea avea influență în 2022, dar situația ar putea fi mai relaxată în 2023”, le-a spus jurnaliștilor Källenius.

În ceea ce privește Dacia, aceștia se confruntă și ei cu probleme masive.

În primul rând, uzina de la Mioveni urmează să oprească producția pentru un timp, ceea ce este cu siguranță ceva ce producătorul român nu și-a dorit. Evident, cauza principală este reprezentată de criza de semiconductori.

În al doilea rând, Dacia se confruntă și cu o scădere a vânzărilor pe piața europeană. Ca referință, în luna septembrie a acestui an, în UK, Dacia a vândut 3867 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 26.52% față de perioada similară din 2020, când au fost înmatriculate 5263 de mașini ale brandului românesc.

Dacă vrei să citești mai multe despre situația de la Mioveni, îți recomand acest articol. Mai mult, dacă ești curios despre întreaga situație a vânzărilor, atunci poți să arunci un ochi peste acest articol.

Citește și: