Daimler și Stellantis vor să devină parteneri: cum ajută viitorul mașinilor electrice

Daimler și Stellantis vor să devină parteneri: cum ajută viitorul mașinilor electrice

Daimler va prelua o participație de 33 la suta în firma producătoare de acumulatori Automotive Cells Company, ACC, devenind acționar egal alături de fondatorii inițiali ai proiectului, Stellantis și TotalEnergies.

Scopul parteneriatului este de a dezvolta celule și module de baterii și „să contribuie la asigurarea faptului că Europa rămâne în centrul industriei auto, chiar și într-o eră electrică”, a declarat CEO-ul Daimler, Ola Kaellenius.

Daimler va investi până la un miliard de euro în afacerea cu baterii, a spus compania.

ACC planificase să construiască două fabrici care puteau să ofere 48 de Gigawatt-oră, acum își propune să atingă cel puțin 120 GWh până în 2030, a declarat compania, un obiectiv care va necesita șapte miliarde de euro în capitaluri proprii, datorii și subvenții.

„Aici ACC dorește să crească, să se extindă și să dezvolte tehnologii cu noi”, a declarat CEO-ul Daimler Ola Kaellenius

Membru al consiliului de administrație Daimler, Markus Schaefer, a refuzat să precizeze ce proporție din capacitatea dorită a ACC va fi alocată Daimler, declarând doar că este „absolut semnificativă”.

Opt gigafabrici

Producătorul de automobile de lux și-a schimbat strategia odată cu CEO-ul. Fostul șef considera căeste prea costisitor să produci și baterii. În schimb, noul șef, Ola Kaellenius, a anunțat că Daimler dorește să aibă un control mai mare asupra lanțului său de aprovizionare cu baterii.

Compania și-a anunțat, de asemenea, obiectivul de a deveni „complet electric” până în 2030, dacă piața o permite. Nemții își doresc să deschidă opt gigafabrici care să producă cel puțin 200 GWh. Deși producătorii auto europeni asamblează baterii pentru mașini electrice, fabricarea celulelor bateriilor, elementele esențiale pentru acestea, este dominată de companiile asiatice.

„Împreună cu ACC, vom dezvolta și vom produce în mod eficient celule și module de baterii în Europa, adaptate la cerințele specifice Mercedes-Benz”, a spus Kallenius.

ACC intenționează să-și extindă rețeaua în Europa, a spus Daimler.

Citește și: